logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۶۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ریزشِ بیمه

ریزشِ-بیمه
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه در سطح استان در حدود ۳۳ هزار نفر بافنده فرش وجود دارد، گفت: در حال حاضر تنها ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از بافندگان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند.

سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به تعداد قالی‌بافان برخوردار از بیمه در سطح استان اظهار داشت: ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از بافندگان فرش تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۳۳ هزار نفر به صورت تمام‌وقت، نیمه‌وقت و فصلی اقدام به فرش‌بافی می‌کنند، گفت: سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع انواع فرش ابریشمی، پشمی و تابلو‌فرش بافته و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد حق بیمه توسط دولت و ۷ درصد توسط فرد قالی‌باف پرداخت می‌شود، افزود: تعدادی از افراد که در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند از حق بیمه برخوردار شوند، قراردادی با صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر منعقد شد تا به عضویت این صندوق وارد شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۴۱ نفر از قالی‌بافان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر معرفی شده‌اند.

جعفری در پاسخ به این سوال که چرا سازمان تامین اجتماعی خود اقدام به بیمه قالی‌بافان نمی‌کند، ادامه داد: ۲۰ درصد سهم کارفرما باید از طریق دولت تامین و به سازمان پرداخت شود تا متقاضیان جدید را پذیرش نماید.

وی بیان کرد: اعتباری که به سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود برای ۵ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده بوده و اعتباری برای متقاضیان جدید در نظر گرفته نمی‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره لزوم بیمه شدن قالی‌بافان یادآور شد: اگر افراد تحت پوشش بیمه قرار گیرند قطعا بی‌تاثیر در تولید و بابت فرش نخواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر