logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۷۱۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

کشاورز ابهری، کشاورز نمونه ملی شد

کشاورز-ابهری،-کشاورز-نمونه-ملی-شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: محمد حسنی در رشته حبوبات آبی موفق به کسب نشان کشاورز نمونه ملی شد.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در رشته حبوبات آبی (لوبیا)،  کشاورز ابهری محمد حسنی تولیدکننده برتر بخش کشاورزی در رشته کاشت حبوبات آبی ( لوبیا ) با بیش از ۶ تن عملکرد و همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مصرف بهینه آب کشاورزی با راندمان بالا در سطح کشوری (ملی ) توانست مقام نخست را کسب کند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به همین منظور طی مراسمی با حضور استاندار، امام جمعه زنجان و رؤسای سازمان های جهاد کشاورزی و دیگر سازمان ها در محل سازمان از ایشان تجلیل به عمل آمد.

 مولایی تصریح کرد: ۶ نفر از کشاورزان شهرستان ابهر توانستند در رشته گاودار نمونه صنعتی، حیدر خلفی، عباس معینی مرغدار نمونه واحد گوشتی، حسن آشورنیا تولیدکننده نمونه گندم آبی (اقلیم  سرد و  معتدل)، حسین سلطانی تولیدکننده نمونه بذر گندم، غلامرضا فرهمندراد بهره‌بردار نمونه سیستم‌های آبیاری موضعی یا نواری  و امین ملکی تولید کنند انگور مقام اول استانی را کسب کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: شاخص‌های ارزیابی کشاورز نمونه شامل خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، کارآفرینی، میزان عملکرد تولید در واحد سطح، کیفیت تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط با موسسه‌های تحقیقاتی و علمی است.

این مسئول تصریح کرد: انتخاب کشاورز نمونه، فرصتی است که کشاورزان نمونه می‌توانند با عرضه توانمندی‌ها و مهارت‌های خود در پهنه تولید، یکی از ارکان ترویج و آموزش کشاورزی کشور شده و با ایجاد ارتباط با سایر تولیدکنندگان، حلقه انتقال دانش و مهارت از پژوهش و نظریه تا مزرعه را کامل کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر