logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۷۲۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبرداد

اشتغال ۳ هزار نفر در واحدهای پرورش ماهی زنجان

اشتغال-۳-هزار-نفر-در-واحدهای-پرورش-ماهی-زنجان-
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به فعالیت واحدهای پرورش ماهش در سطح استان زنجان گفت: 3 هزار و 11 نفر به صورت مستقیم در واحدهای پرورش ماهی سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» منصور حقی راد امروز در گفتگو با خبرنگار نه وار نیوز؛ به وضعیت تولید و پرورش انواع ماهیان سردآبی، گرم آبی و زینتی در استان زنجان اشاره کرد و عنوان داشت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۶.۳ تن ماهی در استان زنجان تولید شده است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۷۶۹ واحد آبزی پروری گرم آبی، سردآبی و هفت واحد تولید ماهیان زینتی در سطح استان زنجان فعال است، تصریح کرد: ۱۶ هزارو ۸۴۷ تن ماهی سرآبی ،هزارو ۶۴۹ تن ماهی گرم آبی و ۲ میلیون۲۵۷ قطعه انواع ماهیان زنیتی در ۱۲ ماهه سال گذشته تولید شده است. 

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۰ واحد تولید بچه ماهی قزل آلا در استان زنجان فعال است، افزود: طی سال گذشته ۱۵ میلیون ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در این واحدها تولید و به متقاضیان و آبزی پروران استان و خارج از استان عرضه شده است. 

حقی راد با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۱ نفر به صورت مستقیم در واحد های پرورش ماهی مشغول فعالیت هستند، گفت: ۲ هزارو ۸۹۸ نفر در تولید ماهی سرآبی ،۵۳ نفر گرم آبی و ۳۹ نفر ماهیان زینتی فعالیت می کنند که تعداد نفرات فعال به صورت غیرمستقیم به ۲ برابر اعلامی می رسد. 

وی به رها سازی بچه ماهی در واحدهای پرورشی استان اشاره کرد و عنوان داشت: هر ساله سه الی چهار بار رهاسازی بچه ماهی جهت تولید در مزارع پرورش ماهی انجام می گیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه فعالیت آبزی پروری در فصل کشاورزی توسط تولید کنندگان رعایت شود، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها در سطح استان زنجان و کاهش آب سفره های زیر زمینی فعالیت آبزی پروری در فصل کشاورزی با رعایت محدوده مقرر در پروانه بهره برداری از چاه از طرف تولید کنندگان رعایت شود.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : غلامرضا اصانلو ] [ ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ]
باسلام ببخشیدچه طوری میتونم توکارپرورش ماهی ثبت نام کنم خودم شهرستان خدابنده هستم و علاقه ی شدیدکاردرپرورش ماهی رادارم
[ نام : غلامرضا اصانلو ] [ ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ ]
باسلام ببخشیدچه طوری میتونم توکارپرورش ماهی ثبت نام کنم خودم شهرستان خدابنده هستم و علاقه ی شدیدکاردرپرورش ماهی رادارم
فرم ارسال نظر