logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۷۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی ماهنشان خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۱۶۰ هزار دام سبک در ماهنشان

واکسیناسیون-بیش-از-۱۶۰-هزار-دام-سبک-در-ماهنشان-
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ۱۶۴ هزار و ۵۸۵ راس دام سبک توسط اکیپ دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی در شهرستان ماهنشان واکسینه شدند گفت: انجام این واکسیناسیون از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون انجام شده است.

ذوالفقار رشیدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: بیش از ۱۶۰ هزار راس دام سبک در شهرستان ماهنشان واکسینه شدند و انجام این واکسیناسیون از سال تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: این واکسیناسیون در زمینه‌های تب مالت (برسلوز بره و بزغاله) پلی‌والان، هپاتیت نکروزان، آبله گوسفند و بز، ppr، هاری و غیره انجام شده است.

رئیس اداره دامپزشکی ماهنشان عنوان کرد: از این مجموع تعداد بیش از ۲۳ هزار و ۱۰۰ راس بز و تعداد ۵۷ قلاده سگ صاحب‌دار و بیش از ۱۶۰ هزار راس گوسفند (بالع و نابالغ) واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به سیاست همیشگی پیشگیری بهتر از درمان است، عنوان کرد:  اقدامات واکسیناسیون دام‌ها بنا بر اصل مبارزه با بیماری‌ها با واکسیناسیون برای پیشگیری بهتر، کم هزینه‌تر و اقتصادی‌تر نسبت به هزینه‌های دارو و درمان است.

رشیدیان بیان کرد: اگر واکسيناسیون برای پیشگیری صورت نگیرد و یا ناقص انجام شود احتمال ایجاد بیماری‌های واگیر دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و در نهایت خسارت‌‌های غیرقابل جبران اقتصادی و بالاتر از آن باعث بروز بیماری‌های انسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع خدمات دامپزشکی خط مقدم بیماریهای واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، ادامه داد: عدم واکسیناسیون و پیشگیری سبب می‌شود، بهداشت عمومی جامعه به خطر بیفتد و زحمات شبکه‌های بهداشت دو چندان شده و در بعضی موارد غیرقابل کنترل و یا هزینه‌های هنگفت روی دوش جامعه تحمیل کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر