logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۷۰۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

قلع‌و‌قمع ۸۵ فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در زنجان

قلع‌و‌قمع-۸۵-فقره-ساخت‌و‌ساز-غیرمجاز-در-زنجان
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز امسال اقدام به قلع و قمع ۸۵ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی استان شد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در مبارزه با ساخت و ساز‌های غیر مجاز جدی و پیگیر است.

داود حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در مبارزه با ساخت و ساز‌های غیر مجاز جدی و پیگیر است تا مانع از نابودی زمین‌های زراعی و باغی شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه در قانون حفظ اراضی زراعی بر حفاظت از اراضی زراعی تاکید شده است، افزود: در سال گذشته در قالب تبصره ۲ قانون ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تعداد ۲۶۳ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قلع و قمع شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در تعطیلات نوروز امسال نیز ۷۰ فقره تبصره دو در استان اجرا شد و این در حالی است که در ۱۵ فقره نیز با حکم دادگستری اقدام به قلع‌و‌قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی استان شد. 

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با ساخت‌و‌ساز غیر مجاز در همان مراحل اولیه باید اقدام و جلوگیری شود، بیان کرد: در ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با تخریب سازه‌ها زمین‌های کشاورزی نیز آسیب می‌بیند.

حیدری با اشاره به اینکه از بین رفتن اراضی کشاورزی منجر به کاهش محصولات و تولید و مخاطره امنیت غذایی می‌شود، خاطر نشان کرد: با اطلاع‌رسانی به موقع به سازمان جهاد کشاورزی در هر شهرستان می‌توان از سود‌جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر