logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۷۰۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان:

سد ایالو آماده بهره‌برداری است

سد-ایالو-آماده-بهره‌برداری-است
مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان در راستای تامین آب شرب پایدار برای شهر دندی بخش انگوران گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده و برای بهره‌برداری کامل در سال جاری آماده هستیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اکبر باقری در خصوص آماده بودن سد ایالو و رهاسازی آب اظهار داشت: عملیات اجرایی بدنه سد ایالو در ماهنشان به پایان رسیده و هر زمان که استاندار زنجان صلاح بدانند، برای بهره‌برداری کامل آماده هستیم.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: سد ایالو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن ۴ میلیون مترمکعب و به ارتفاع ۳۶ متر از بستر رودخانه و ۳۹ متر از پی و طول تاج ۳۳۱ متر است.

باقری گفت: آب‌بندی پی آبرفتی و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آببند بتن پالستیک انجام گرفته است و عملیات اجرایی بدنه و تاسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شده و در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: سد ایالو در سمت شرق روستای ایالو قرار دارد و با ظرفیت ۲ میلیون مترمکعب، برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان یاد آور شد: تامین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تاسیساتی مانند سد‌ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

 

وی گفت: بهینه‌سازی منابع آب برای توسعه کشاورزی، صنعت و مصارف شهری، ضروری تلقی می‌شود و یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی بهینه منابع آب، تامین آب پایدار برای همه بخش‌های استان است که در آن جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب حاصل از بارندگی و آب‌های سطحی از مهمترین برنامه‌های اجرایی است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر