logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۹۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

صدور بیش از هزار و 700 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در زنجان

صدور-بیش-از-هزار-و-700-فقره-سند-مالکیت-برای-واحدهای-مسکونی-شهری-و-روستایی-در-زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از صدور بیش از هزار و 700 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی در سال 96 خبر داد.

به گزارش موج رسا; سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال 96 در استان زنجان بیش از هزار و 700 فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی شهری و روستایی با همکاری اداره کل ثبت و اسناد صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته، هزار و 290  فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی  روستایی و 405 فقره سند نیز برای واحدهای مسکونی شهری صادر شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، به بحث صدور سند مالکیت واحدهای روستایی تاکید جدی دارد و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده و به نوبه خود استقبال گسترده مردم را بدنبال داشته است.

صنعتی منفرد با بیان اینکه،  صدور اسناد مالکیت روستایی نقش بسزایی در وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی را داشته و انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در روستاها را فراهم می‌کند، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه برای  پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری و در نهایت ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: هویت بخشی به مالکیت خصوصی، کاهش مشکلات به ویژه برخوردها و نزاع های اجتماعی مربوط به اراضی؛ جذب تسهیلات مالی در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی، بهبود کیفیت مسکن روستایی، ارتقای جایگاه نهادهای محلی و  تقویت و نظارت های دولت در مدیریت اراضی روستایی از جمله مزایای صدور اسناد مالکیت در روستاها به شمار می آید.

وی توجه به تثبیت مالکیت و صدور سند قانونی برای کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی را امری مهم وضروری دانست و گفت: صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر