logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۵
[ شناسه خبر : ۸۹۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

کنسولگری موقت عراق در زنجان راه اندازی شود/ضرورت خدمات رسانی به زائران اربعین در برگشت

کنسولگری-موقت-عراق-در-زنجان-راه-اندازی-شود-ضرورت-خدمات-رسانی-به-زائران-اربعین-در-برگشت-

استاندار زنجان گفت: برای خدمات رسانی مطلوب به مردم در اربعین حسینی،ضروری است کنسولگری موقت عراق در ایران راه اندازی شود

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی،اظهارداشت: آمریکا و ازناب آن از همه بضاعت مالی خود با هزینه کرد میلیاردها دلار برای تحت الشعاع قراردادن اربعین حسینی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه آمریکا تلاش می کرد تا توسط مسلمانان قلابی منطقه را به آشوب بکشد اما به زمین بایر برخورد کرد،افزود: علیرغم تلاش آنان عملا نقشه ها با حرکت های مردم هماهنگی نداشت و شکست خوردند.
مقام عالی استان زنجان با اشاره به تلاش دشمنان برای نا امید کردن مردم،بیان داشت: دشمنان تلاش می کردند اقتدار نظام اسلامی را زیر سئوال برده و هم جو روانی درست کنند تا مردم دنیا در اربعین حضور نداشته باشند.
استاندار زنجان، عزاداری مردم زنجان را الگوی مردم کشور  عنوان کرد و افزود: مردم در این مانور و حرکت نظام اسلامی و نسبت به سال گذشته بیشتر در این مراسم شرکت کردند.
حقیقی با بیان اینکه قدرت حضور مردم نشان داد که خون امام حسین و شهدای انقلاب حقیقت همیشه تاریخ است و حرکات همه اجانب خللی در این مراسم ایجاد نمی کند.
وی برضرورت ارزیابی عملکرد فعالیت ها در اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: در اربعین مردم محور هستند که باید برنامه ریزی های لازم برای این مراسم انجام شود.
استاندار زنجان گفت: ضروری است آسیب شناسی شود تا مردم با کمیت و کیفیت بهتری در این مراسم با خدمات رسانی مطللوبتر حاضر شوند.
حقیقی افزود: در برگشت زائران مشکلاتی وجود دارد که باید خدمات رسانی مطلوب انجام شود.
وی برضرورت راه اندازی کنسولگری موقت عراق در زنجان تاکید کرد و گفت: ارتباط بین استانی در خدمات رسانی ضروری است.
این مسئول خاطرنشان کرد:مسئولان  همه به دلیل وظیفه اداری در این کار فعالیت نمی کنند بلکه به دلیل عشق و علاقه به محضر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)،در این کار سهمیم هستند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه این مراسم گفت: آرزو دارم به جای ۱۸ موکب یک موکب راه اندازی شود تا خدمات رسانی مطلوب شود یا اگر شعبه هایی ایجاد می شود با یک مرکزیت باشد.
آیت الله خاتمی افزود: در حوزه نجف،کربلا و ایران به مسئله نماز جماعت توجه می شود و این مراسم به صورت باشکوه برگزار می شود.

مسئول ستاد اجرایی اربعین استان زنجان در ادامه گفت: ستاد اربعین استان زنجان در زمینه های حمل و نقل،اسکان؛ امور فرهنگی و تبیلغی و بهداشتی به زائران حسینی خدمات رسانی کرد.
حسینی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی قبل از اربعین،ادامه داد:در شهرهای نجف اشرف،کوفه  و سامرا مجوز دریافت و ۱۸ موکب راه اندازی شد.
وی شروع خدماتی رسانی را از ۲۷ مهر ماه عنوان کرد و گفت: این خدمات رسانی تا چندروز پس از اربعین ادامه یافت.
این مسئول با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم اربعین حسینی،افزود: ناهماهنگی در واگذاری دینار خریداری شده و عدم هماهنگی مسّولان ایرانی و عراقی از مشکلات امسال بود.
حسینی خاطرنشان کرد: تغییر لحظه به لحظه کرایه ها از دیگر مشکلات زائران بود.
وی با تقدیر از فعالیت خیرین در این عرصه،افزود؛ مسئولان کمیته نیز همکاری مناسبی با ستاد داشتند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر