logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۸۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی‌زنجانی در گفت‌وگو با موج رسا:

دشمن به دنبال بزرگنمایی اختلافات میان مسلمانان است/ با حکم عقل و شرع باید وحدت را حفظ کنیم/ دفاع از مردم مظلوم یمن را وظیفه خود می‌دانیم

دشمن-به-دنبال-بزرگنمایی-اختلافات-میان-مسلمانان-است-با-حکم-عقل-و-شرع-باید-وحدت-را-حفظ-کنیم-دفاع-از-مردم-مظلوم-یمن-را-وظیفه-خود-می‌دانیم

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هفته وحدت گفت: دشمن به دنبال بزرگنمایی اختلافات میان مسلمانان است‏.

آیت‌الله العظمی سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: مسئله اینکه ما باید در این شرایط وحدت را حفظ کنیم، یک امر حیاتی بوده و لازم است به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما بر اساس اختلافاتی که میان مسلمانان موجود بوده آنها را بزرگنمایی کرده‌اند، افزود: دشمنان قصد دارند با بزرگنمایی این اختلافات کل قضیه را از بین ببرند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه از نظر عقلانی صحیح نیست که ما در این شرایط به وحدت بین مسلمانان توجه نکنیم، ابراز کرد: دشمن امروز از هر جهت ما را احاطه کرده و باید در این راستا با وحدت مثال زندنی دشمن را ناامید کنیم.

وی با بیان اینکه نباید باپافشاری بر روی اختلافات به اسلام ضربه بزنیم، خاطرنشان کرد: باید از طریق عقلایی به موضوع نگاه کرد یعنی ما باید منافع را بررسی کرده و براساس آن عمل کنیم.

آیت‌الله حسینی زنجانی بیان کرد: براساس فرمایش امام علی(ع) اگر ما تدبیر نداشته باشیم به طور یقین با شکست روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه یک امتی ولو اینکه در پاره‌ای جهات با هم اختلاف دارند نباید از زیر یک پرچم خارج شوند، تصریح کرد: نباید با دامن زدن به اختلافات مسیر را برای نفوذ دشمنان هموار کنیم و در نهایت شکست و نابودی خودمان را پیش بیاوریم.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه عقل و شرع حکم می‌کند که باید وحدت را حفظ کنیم، گفت: همه ما مسلمانان باید در برابر دشمن مشترکی که داریم وحدت را به نحو احسن حفظ کنیم تا کیان‌مان حفظ شود.

وی با اشاره به وضعیت مردم مظلوم یمن اظهار کرد: اتفاقات یمن همگی در نتیجه این است که برخی کشورهای به ظاهر مسلمان به وحدت جهان اسلام توجه نکرده‌اند.

آیت‌الله حسینی زنجانی با بیان اینکه اکنون ملت مظلوم یمن را سرکوب می‌کنند، عنوان کرد: در اثر همین عدم وحدت است که مردم یمن این چنین مظلومانه مورد هجوم قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر حمایت مسلمانان جهان از مردم یمن گفت: وظیه ماست که از مردم مظلوم یمن دفاع کنیم چرا که این مردم علاوه بر مسلمان بودن، شیعه نیز هستند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید هرآنچه در توان داریم برای کمک به مردم یمن به کار گیریم چرا که این ملت در مسیر حق و توحید قرار دارند و امیدارم ملتهای مسلمان بیدار شده و برای کمک به این مردم به صحنه بیایند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر