logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۸۷۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رسالتی که نادیده گرفته می شود؛

وقتی رشد دینی و اخلاقی جوامع مرهون خدمات عالمان است/ زنجان با کمبود خانه عالم مواجه است

وقتی-رشد-دینی-و-اخلاقی-جوامع-مرهون-خدمات-عالمان-است-زنجان-با-کمبود-خانه-عالم-مواجه-است

عالمان دینی همواره در رشد دینی و اخلاقی جوامع نقش تاثیرگذاری دارند که ضروری است خدمات رسانی این افراد در جوامع گسترش یابد.

به گزارش موج رسا; امروز ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از بزرگترین رسالت‌های مسئولان چه در بخش‌های فرهنگی و چه در بخش‌های تصمیم‌سازی و اجرایی است که عالمان دینی نیز نقش بسزایی در این زمینه دارند.

به همت سازمان تبلیغات اسلامی خانه های عالم به منظور خدمات رسانی مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم استان زنجان احداث می شود که این عالمان در راستای توسعه فرهنگ دینی در روستاها فعالیت می کنند.

طبق بررسی‌ های بعمل آمده در مناطقی که مبلغین حضور دارند رشد فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در بین مردم این مناطق چشمگیرتر از مناطق دیگر بوده است و میتوان گفت روحانیون مستقر توانسته اند اهداف سازمان تبلیغات اسلامی را اجرایی کنند.

برگزاری سه وعده نماز جماعت، پی‌گیری مسائل فرهنگی و مذهبی، انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه، کاهش آسیب‌ های اجتماعی از جمله رویکرد ایجاد خانه‌ های عالم در روستا‌ها است.

اما در نگاهی به وضعیت خانه های عالم در استان زنجان پی می بریم که استان با کمبود خانه عالم مواجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با صحه گذاشتن به این مطلب، معتقد است، براساس سیاست سازمانی باید در هر همه روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار روحانی مستقر شود که تحقق این امر منوط به تامین اعتبار لازم است.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه در شرایط حاضر در بحث استقرار روحانی از برنامه عقب هستیم،ادامه داد: باید برای خانه عالم و حضور عالم در سراسر استان زنجان برنامه ریزی علمی و دقیقی داشته باشیم همچنین ورود تک بعدی به ساخت و ساز خانه عالم در نقشه فرهنگی استان پاسخ مناسبی نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه به موازات احداث خانه های عالم باید تدابیری در خصوص شناسایی، جذب و آموزش و استقرار روحانی انجام شود،افزود: مطالعاتی در خصوص وضعیت فعلی خانه های عالم، وضعیت مطلوب و وضعیت فعلی استقرار روحانی در دست اقدام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر قابلیت استقرار۱۶۰ روحانی در استان زنجان را داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت توسعه خانه های عالم در استان زنجان تاکید کرد و گفت: خانه عالم ظرفیت مهمی در راستای توسعه و گسترش کمی و کیفی برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه حضور جدی روحانیون مستقر در روستاها موجب می‌شود تا مردم کمتر دچار مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شوند،بیان داشت: ایجاد خانه عالم و استقرار و حضور روحانی در روستاها،مزایای بسیار خوبی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی احداث خانه عالم از منظر قانون تبلیغات اسلامی است،یادآور شد: متأسفانه طی چند سال اخیر بودجه تخصیص‌یافته برای احداث خانه عالم در روستاها کم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه ساخت خانه عالم در روستاها از سوی مسئولان ذی ربط در گذشته یکپارچه نبوده است،خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای تبلیغ اسلام ناب محمدی و کاهش سطح آسیب های اجتماعی، گفت: یکی از ماموریت های ویژه اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان که از سوی مقام معظم رهبری محول شده بود کاهش سطح آسیب های اجتماعی در ۷ منطقه محروم شهر زنجان بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر