logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۸۷۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت 29 صفر انجام شد؛

سوگواری پایتخت شور و شعور حسینی در سالروز شهادت امام رضا (ع)/ قرائت زیارتنامه امام رضا (ع) در بقاع متبرکه زنجان

سوگواری-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-در-سالروز-شهادت-امام-رضا-(ع)-قرائت-زیارتنامه-امام-رضا-(ع)-در-بقاع-متبرکه-زنجان

مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) در زنجان با حضور آحاد مردم برگزار شد.

به گزارش موج رسا;همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع)، شمس الشموس، غریب الغربا، ضامن آهو، مردم زنجان با حضور در مساجد، امامزادگان و تکایا، در مراسم های عزاداری شرکت کردند.

مراسم های عزاداری از دیشب در زنجان آغاز شده و امروز هم ادامه دارد.

مراسم عزاداری سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) با حضور مردم و مسئولان زنجانی در حسینیه و زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع) و بسیاری از مساجد استان زنجان برگزار شده است.

مردم زنجان در سوگ امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عزاداری پرداخته و به سر و سینه خود زده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ این امام رئوف نیز به مرثیه‌ سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

مراسم ویژه سوگواری شهادت امام رضا(ع) امروز نیز با حضور دل‌ شیفتگان آن امام رئوف(ع) در زنجان رگزار می ‌شود.
محبان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مراسم سوگواری شهادت اما رضا(ع) شرکت کرده ودل های خود را به مرقد مطهر ایشان گره می زنند.

بسیارری از هئیت های مذهبی و مردم زنجان نیز به مشهد مقدس سفر کرده و در مراسم سوگواری این امام همام در این شهر حضور دارند.

همچنین پخت و توزیع نذری، برگزاری ایستگاه های صلواتی و سیاهپوش کردن شهر از جمله دیگر برنامه های مراسم عزاداری امام رضا (ع) در زنجان است.

روضه خوانی، طبخ و پخش نذورات، اطعام مستمندان، کمک به محرومان و عیادت از بیماران بستری در بیمارستانها و سرکشی به سرای سالمندان از جمله آداب حسنه و دیرینه مردم زنجان در ایام شهادت و رحلت ائمه معصومین (ص) به خصوص در سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

اقشار مختلف مردم شهرستان های زنجان، خدابنده، ایجرود، ماهنشان، سلطانیه، ابهر، خرمدره و طارم علاوه بر مجالس سوگواری و عزاداری درسالروز شهادت امام هشتم شیعیان جهان با حضور دربقاع متبرکه و امامزاده ها و خواندن زیارتنامه حضرت امام رضا (ع) از دور نسبت به هشتمین اختر نورانی آسمان ولایت و امامت عرض ادب و ارادت کردند. 

 امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) امزاده اسماعیل، امامزاده یحیی و امامزاده یعقوب (ع) از جمله اماکن مقدس استان زنجان است که در این ایام مملو از زایران و عاشقان دلباخته ولایت می شود. 

 در آئین های سوگواری مردم پایتخت شور وشعور حسینی، مداحان و وعاظ اهل بیت (ع) به سخنرانی در خصوص سیره این امام همام پرداختند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر