logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۸۶۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت رحلت جانگذار پیامبر گرامی اسلام؛

زنجان در سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سبط اکبرش غرق درعزا و ماتم است

زنجان-در-سالروز-رحلت-پیامبر-اکرم-(ص)-و-سبط-اکبرش-غرق-درعزا-و-ماتم-است

پایتخت شور و شعور حسینی زنجان، همزمان با سالروز  رحلت جانسوز آخرین پیامبر خدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) و شهادت سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی(ع) دومین امام شیعیان غرق در عزا و ماتم شده است.

به گزارش موج رسا; مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در بقاع متبرکه بر پا شده و سوگواران در سراسر استان زنجان به عزاداری پرداختند.

عزاداران درقالب هیات های سینه زنی و زنجیرزنی نیز پس از عبور از خیابان های اصلی شهر با حضور درحرم امامزاده سید ابراهیم (ع) این مصیبت بزرگ را به پیشگاه قائم آل محمد تسلیت گفتند.

از چند روز گذشته برنامه های عزاداری در استان زنجان از سوی هئیت های مذهبی آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد، برنامه های عزاداری این ایام در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار شده و امروز هم در مساجد و تکایای زنجان، مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شده است.

مردم زنجان با پوشیدن لباس های تیره و مشکی در مراسم های عزاداری و سینه زنی شرکت کرده و برنامه های هئیت های مذهبی نیز در آخرین روزهای ماه صفر به برگزاری مراسم عزاداری اختصاص یافته است.

همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، پایتخت شور و شعور حسینی در غرق و ماتم فرو رفته است، مراسم های مختلف عزاداری از شب گذشته در زنجان آغاز شده و امروز نیز این مراسم در مساجد، تکایا و امامزادگان استان زنجان برگزار می شود.

برگزاری برنامه های مختلف عزاداری و سینه زنی، توزیع شربت، برپایی ایستگاه های صلواتی و برگزاری محافل روضه خوانی از آئین زنجانی ها در سالروز رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام است.

امسال نیز همچون سال های گذشته این مراسم با شکوه بیشتری برگزار شده و مراسم سوگواری با حضور گسترده مردم برگزار شده است.

همزمان با این روز، آئین‌های عزاداری و سوگواری با نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی مردم زنجان برگزار و مردم زنجان با حزن و اندوه اشک ماتم می‌ریزند.

مراسم های عزاداری در شهرهای مختلف با شعائر و آئین‌ های محلی و سراسری همراه است و جلوه‌ های زیبایی از عشق و دلدادگی به پیامبر گرامی اسلام در خلال این آئین ‌ها به نمایش گذاشته می‌ شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر