logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۸۶۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از دیشب؛

پایتخت شور و شعور حسینی رخت عزا در اربعین به تن کرد/ برگزاری ویژه برنامه های اربعین در زنجان

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-رخت-عزا-در-اربعین-به-تن-کرد-برگزاری-ویژه-برنامه-های-اربعین-در-زنجان

در اربعین حسینی ؛شهر شور و شعور حسینی یکپارچه رنگ عزا بر خود گرفته است.

به گزارش موج رسا; آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان همزمان با اربعین حسینی از دیشب در مساجد و حسینیه های استان زنجان آغاز و امروز صبح و ظهر نیز با برگزاری مراسم های مختلف ادامه یافت.

مردم پایتخت شور و شعور حسینی با شرکت در مراسم های عزاداری اربعین حسینی در سوگ ابا عبدالله الحسین (ع) اشک ماتم ریخته و جلسات عزاداری را برگزار کردند.

آیین سوگواری شب اربعین شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دوشنبه شب با حضور عاشقان سالار شهیدان در حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، مساجد، تکایا و امامزاده سید ابراهیم (ع)شهر زنجان برگزار شد.

در این آیین مسئولان و جا ماندگان غافله کاروان کربلا حضور داشتند و این مراسم در حسینیه اعظم زنجان پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنرانی در مورد حادثه جانسوز کربلا ادامه یافت.

هیئت‌های عزاداری سر از پا نمی‌شناسند و هر کدام بیرق عزا به دست و گرفتند تا به تأسی از پیام‌رسان کربلا، حضرت زینب(س) پیام آزادی‌خواهان را برای نسل‌ها و در پهنه گیتی زنده نگه دارند. 

در اربعین حسینی ؛شهر شور و شعور حسینی یکپارچه رنگ عزا بر خود گرفته است و امروز در اربعین حسینی بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان میزبان عاشقان حسینی است  و برنامه‌های مذهبی  مختلفی در این مکان ها  اجرا می‌شود .

 همچنین عاشقان حسینی با اجتماع در مقابل حسینیه اعظم زنجان مراسم عزاداری این روز را آغاز کردند. 
این اجتماع از مقابل حسینیه اعظم آغاز و تا امامزاده سید ابراهیم (ع)ادامه یافت.

نوای یاحسین(ع) روز اربعین در پایتحت شور و شعور حسینی طنین انداز شد و صدای دسته های عزاداری در زنجان پیچید.

زنجان در روز اربعین حال هوای کربلا داشت و همه دلها در کربلا بود و دسته های عزاداری از نقاط مختلف شهر زنجان به سمت آستان مقدس سید ابراهیم(ع) می آمدند.

امروز پایتخت شور و شعور حسینی بار دیگر کربلایی شد و برنامه های مختلف مذهبی در استان اجرا شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر