logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
[ شناسه خبر : ۸۴۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان زنجان:

نذورات خوبی برای مراسم اربعین امسال در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است/ در حال تامین نیازهای موکب‌های زنجانی هستیم

نذورات-خوبی-برای-مراسم-اربعین-امسال-در-شهرستان-زنجان-جمع‌آوری-شده-است-در-حال-تامین-نیازهای-موکب‌های-زنجانی-هستیم

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به مراسم عظیم پیاده روی اربعین گفت: نذورات خوبی برای مراسم اربعین امسال در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ستاد شهرستانی اربعین در زنجان فعال است، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم در حال انجام است، با توجه به اینکه موضوع اربعین در چند سال اخیر اقتدار شسعیان را نشان می‌دهد بنابراین همه باید برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یکی از نقاط قوت جهان تشیع است، ابراز کرد: به طور یقین راهپیمایی اربعین هم فرصت فرهنگی بسیار بالایی است و از طرف دیگر قدرت جهان را به رخ جهانیان می‌کشد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد عتباد عالیات انجام شده است، خاطرنشان کرد: جلساتی نیز در این زمینه در سطح استان و شهرستان برگزار شده و وظایف و تکالیفی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مختلف مردمی به صحنه آمده و نذورات بسیار خوبی نیز جمع‌آوری شده است، افزود: تعدادی از روستاییان ما برخی از مواد غذایی مورد نیاز را برای این مراسم ارائه کرده‌اند و اصناف نیز ورود خوبی به این موضوع داشتند.

عسگری با اشاره به اینکه اتحادیه نانوایان استان زنجان برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه داشته است، گفت: تامین نان موکب‌ها توسط نانوایان زنجانی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات و ستاد اربعین در حال تامین نیازهای موکب‌ها هستند، عنوان کرد: اکنون در محیط های روستایی نذورات مردم جمع آوری می‌شود، به فرض مثال در زنجان رود 180 میلیون ریال اهالی روستاها به صورت خودجوش در اختیار ستاد عتباد عالیات قرار دادند.

وی با اشاره به ثبت نام حدود 4600 نفر در شهرستان زنجان اظهار کرد: از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای این مراسم استفاده خواهد شد و نیازی هم به اعتبارات دولتی نیست، چرا که مردم خودشان به صحنه آمدند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم برای امنیت زائران اربعین انجام شده است، افزود: افراد به طور یقین در درجه اول باید ثبت نام را انجام دهند و بدون گذرنامه و ویزا در مرز حاضر نشوند.

وی بیان کرد: تاکنون در مسیر صدور ویزا هیچ مشکلی گزارش نشده است و انتظار داریم تا مردم هم از این مسیر اقدام کنند.

عسگری با بیان اینکه از زائرین می‌خواهیم تا نکات گفته شده در خصوص مسائل مختلف و همچنین مسائل بهداشت رعایت کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر