logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۸۴۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
موج رسا معرفی می‌کند

نخستین کتاب حوزه بررسی هیئت‌های مذهبی نویسنده زنجانی در نمایشگاه کتاب/ بابایی: در این کتاب با ارائه راهبردهایی به دنبال ارتقا هیئت‌های مذهبی ‏هستیم

نخستین-کتاب-حوزه-بررسی-هیئت‌های-مذهبی-نویسنده-زنجانی-در-نمایشگاه-کتاب-بابایی:-در-این-کتاب-با-ارائه-راهبردهایی-به-دنبال-ارتقا-هیئت‌های-مذهبی-‏هستیم

نویسنده زنجانی کتاب هیئت‌های مذهبی گفت: در این کتاب با ارائه راهبردهایی به دنبال ارتقا هیئت‌های مذهبی ‏هستیم.

به گزارش موج رسا; کتاب هیئت‌های مذهبی نخستین کتاب در حوزه هیئت‌های مذهبی بوده که به صورت علمی به بررسی هیئت‌های مذهبی پرداخته و در چهار حوزه نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ و تهدیدات بررسی‌های لازم را انجام داده است.

عباس بابایی نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی تجلی قدرت نرم نظام اسلامی ایران به شمار می‌آید، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی یک شبکه ایمانی بزرگی را در سراسر جهان تشیع شکل دادند.

وی افزود: هیئت‌ها توانسته‌اند کارکردهای مختلفی را در حوزه‌های متعدد همچون مذهبی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی داشته باشند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیئت‌هایی که علیه نظام ستمشاهی مبارزه می‌کردند، بسیار زیاد بودند.

نویسنده کتاب هیئت‌های مذهبی با بیان اینکه در فتنه 88 نیز هیئت‌های مذهبی در حماسه 9 دی به میدان آمدند، ابراز کرد: هیئت‌های مذهبی نفرت خود را به آن تعدی که به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) شده بود را به دشمنان اهل بیت(ع) نشان دادند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بزرگ هیئت‌های مذهبی در جهت ارتقا قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: برای استفاده از این ظرفیت باید هیئت‌ها را خوب بشناسیم و نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهیدات را شناسایی کنیم.

بابایی با بیان اینکه باید بتوانیم با ارائه راهبردهایی در جهت ارتقا هیئت‌های مذهبی بکوشیم، افزود: در این کتاب راهبردهایی را برای ارتقا قدرت نرم جمهوری اسلامی از طریق کارکردهای هیئت‌های مذهبی ارائه دادم که در این حوزه نخستین کتاب محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اگر بررسی‌های لازم را انجام دهیم، به غیر از یک کتاب با عنوان هیئت‌ها رسانه شیعه به نوشته محسن مظاهری که به لحاظ تاریخی به بررسی هیئت‌های مذهبی و عزاداری در کشور پرداخته است اما کالبد شکافی و بررسی علمی هیئت‌های مذهبی صورت نگرفته بود که ما در این کتاب سعی کردیم به این موضوع بپردازیم.

نویسنده کتاب هیئت‌های مذهبی ‏با اشاره به اینکه این کتاب از جنبه‌های مختلف به موضوع نگریسته است، اظهار کرد: حتی ساختار هیئت، وظایف هیئت، چگونگی ارتقا هیئت، چگونگی از بین بردن نقاط ضعف و چگونگی داشتن یک هیئت خوب همگی در این کتاب مرود بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما مانند هیئت‌های مذهبی هیچ سازمان مردم نهادی را سراغ نداریم که کارکردهای مختلف را در دل خود داشته باشد، گفت: ما در یک هیئت هم انتقال مفاهیم دینی می‌اندیشیم و هم به مفاهیمی اشاره می‌کنیم که در هیچ جای دیگر مشابه آن وجود ندارد که از جمله آنها می‌توان به ظلم ستیزی، آزادگی و درسهایی که اباعبدالله‌الحسن(ع) در قالب حماسه بزرگ عاشورا  داده است، اشاره کرد.

بابایی با اشاره به اینکه حواشی هیئت از جمله نذری‌ها را هم می‌توان دید، خاطرنشان کرد: هریک از کارهای عام المنفعه‌ای که در هیئت‌ها انجام می‌شود را شاید هریک سازمانهای مردم نهاد نتواند به تنهایی آنها را انجام دهد، در حالی که هیئت مجمع همه اینها است.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما به راهپیمایی 20 میلیونی اربعین نگاه کنیم، می‌بینیم که تمام افرادی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت می‌کنند محصولات هیئت‌های مذهبی هستند که نماد قدرت تشیع در جهان هستند.

نویسنده کتاب هیئت‌های مذهبی ‏با اشاره به اینکه ما راهبردهایی را در پایان این کتاب برای ارتقا هیئت‌های مذهبی ارائه کرده‌ایم، عنوان کرد: اصلی ‌ترین بخش کتاب به بررسی هیئت‌ها و نقطه نظرات مقام معظم رهبری و بزرگان پرداخته است.

به گزارش موج رسا؛ مراجعه کنندگان به نمایشگاه کتاب زنجان و کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند این کتاب را که متعلق به نشر غواص است، تهیه نمایند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر