logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
[ شناسه خبر : ۸۳۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج تشریح کرد

بررسی پشت صحنه جنگ مجازی با اقتصاد ایران/ از دویچه‌وله تا بهائیت

بررسی-پشت-صحنه-جنگ-مجازی-با-اقتصاد-ایران-از-دویچه‌وله-تا-بهائیت

مسلم معین گفت: طبق داده‌کاوی‌های صورت گرفته، مشخص است مجموعه تلاش‌ ضدانقلاب برای بولد کردن کلیدواژه‌های مربوط به دلار و آشفتگی بازار و اعتصاب و... با هدف رسیدن به خروجی‌ای به نام «قحطی» و جیره‌بندی ‌در شرایط بحرانی اقتصاد کشور است.

به گزارش موج رسا; مسلم معین مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به پشت صحنه مجازی آشفتگی اقتصاد ایران و نقش رسانه‌های ضدانقلاب، اظهار داشت: با توجه به داده‌کاوی‌های انجام‌شده از بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی، سرحلقه ایجاد آشفتگی اقتصادی کشور، رسانه‌ها و شبکه‌های منتسب به جریان بهائیت است.

وی‌ ادامه داد: اثرگذارترین اکانت‌ها در حوزه بولد شدن «دلار»، اکانت‌های مربوط به شبکه دویچه‌وله فارسی، شبکه من‌وتو و برخی افراد و رسانه‌های داخلی هستند که یکی از آنها از محکومین فتنه ۸۸ است.

معین با بیان اینکه این افراد و اکانت‌ها شروع‌کننده این بحث بودند، تصریح کرد: اما در حوزه بازخورد و بازنشر این فضا، رضا پهلوی، یکی از اکانت‌های سازمان مجاهدین خلق و شخص مریم رجوی بیشترین بازنشر کلیدواژه دلار را داشتند که به عنوان مثال رضا پهلوی ۱۷۶۰ مطلب بازنشر داده‌ شده در این خصوص دارد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با تاکید بر اینکه برخی از شبکه‌های شکل‌ گرفته در حوزه دلار به یکی از سرپل‌های موساد در ترکیه برمی‌گردد، گفت: نکته قابل توجه این است که ناوبری مجازی دعوت به اعتصاب در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها توسط شبکه ضدانقلاب «توانا» با محوریت یک دو تابعیتی بهایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خروجی داده کاوی‌ها نشان می‌دهد کلیدواژه‌های مربوط به اعتصاب بازاریان و کامیون‌داران نشأت گرفته از اکانت‌های وابسته به این شبکه است.

معین تأکید کرد: در حوزه برجسته کردن اعتصابات در فضای مجازی، منافقین همکاری تنگاتنگی با شبکه ضدانقلاب توانا دارند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج تصریح کرد: خروجی پایش‌ها نشان می‌دهد شبکه‌هایی در مورد بحث دلار و اعتصاب فعالیت کردند که از سال گذشته تا الان تقریباً کلیدواژه‌های دعوت به اغتشاش و خرابکاری را نیز به کار برده‌اند.

وی‌ ادامه داد: مجموعه تلاش‌ها برای بولد کردن کلیدواژه‌های مربوط به دلار و آشفتگی بازار و اعتصاب و... با هدف رسیدن به خروجی به نام «قحطی» و وعده جیره‌بندی ‌در شرایط بحرانی اقتصادی کشور است.

معین افزود: مجموعه رسانه‌های فارسی زبان آلمانی(دویچه‌وله)، شبکه توانا، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها به عنوان مرجع خبر آشفتگی بازار و در حلقه‌های بعدی شبکه‌های لندن‌نشین بی‌بی‌سی و من‌ و تو، با تلاش در فضای رسانه‌ای بدنبال ایجاد احساس قحطی در جامعه و تحریک مردم برای انبار کردن مایحتاج با ایجاد ترس و واهمه از آینده کشور است که عمدتاً جو روانی است و مابه‌ازای واقعی ندارد.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در پایان همچنین تصریح کرد: همکاری و پشتیبانی و خروجی مجازی برخی رسانه‌های داخلی در قبال فعالیت این شبکه‌های ضدانقلاب از نظر داده‌کاوی قابل اثبات است و به‌زودی اسناد آن توسط سازمان فضای مجازی بسیج منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر