logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۸۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

مسجد محوری بستر فعالیت هئیت های مذهبی باشد/ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ماه محرم

مسجد-محوری-بستر-فعالیت-هئیت-های-مذهبی-باشد-ضرورت-بیان-دستاوردهای-انقلاب-اسلامی-در-ماه-محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مساجد باید بستر انجام فعالیت هیئت های مذهبی در ماه محرم باشد.

حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت:برنامه های عزاداری در ماه محرم باید بر اساس مسجد،منبر و قرآن محوری باشد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد هیئت های مذهبی از مساجد فاصله بگیرند،ادامه داد: مساجد باید بستر انجام فعالیت هیئت های مذهبی در ماه محرم باشد.

این مسئول مساجد را پایگاه فرهنگی مناطق عنوان کرد و افزود: تمام فعالیت های فرهنگی در منطقه و محله های شهر باید در بستر مسجد و براساس آموزه های دینی شکل بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان عدم توجه به مسجد محوری را موجب زمینه رشد انحرافات و تفرقه های درونی عنوان کرد و گفت: ماه محرم فرصت مناسبی در امر تبلیغ و ترویج ارزش های دینی محسوب می شود.

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: باید از ظرفیت های مساجد برای توسعه و تعمیق باورهای دینی اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعزام عالم و روحانی به مناطق مختلف شهری و روستایی سهم بسزایی در بهره وری عالمانه این ایام خواهد داشت،بیان داشت:جلسه کمیته فرهنگی محرم و اربعین و برنامه ریزی های لازم در این زمینه در استان انجام شده است.

این مسئول با برضرورت انسجام‌بخشی در برنامه های ماه محرم تاکید کرد و گفت: الگودهی مناسب به برنامه ها در سال جاری مورد توجه قرار می گیرد تا عزاداری های مناسبی در استان برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امروز هیئت‌های محوری زنجان از جفرافیای استان عبور کرده اند، بیان داشت: لذا بیشتر می‌طلبد که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام صفی یاری برضرورت صیانت، حراست و حفاظت از موضوع پایتخت شور و حسینی تاکید کرد و گفت:هیئت های شاخص استان باید هم‌تراز با انقلاب اسلامی بوده و بتواند دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بیان کنند.

وی با بیان اینکه روحانیون وظیفه تبلیغ اسلام و انقلاب اسلامی را در محرم بر عهده دارند، افزود: یکی از مهمترین وظایف مبلغین در محرم امسال تبیین آرمان ها دستآورد ها و اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر