logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۸۱۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

شبهه ای به نام درآمد میلیاردی مداحان/ مداح پاکتی در زنجان نداریم

شبهه-ای-به-نام-درآمد-میلیاردی-مداحان-مداح-پاکتی-در-زنجان-نداریم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دریافتی ها مداحان زنجان متعارف بوده و مداح میلیاردی نداریم.

به گزارش موج رسا; عمرِ گسترش فضاهای مجازی در کشور شاید به یک دهه هم نرسد، اما این فضا امروز آنچنان آلوده است که تشخیص سره از ناسره را بسیاری از مواقع غیر ممکن می سازد.

دست هایی که در فضای واقعی نمی توانند کاری انجام دهند با شبهه افکنی و گزارش دهی در فضای مجازی به دنبال امیال گمشده خود می گردند، در این فضا کسی شناخته شده نیست و هر کسی می تواند به راحتی آنچه در ذهن دارد در به خورد جامعه بدهد، این مسئله در بسیاری از امور زندگی انسان دیده می شود و گاهی هم فضاها و مناسبت ها امکان شبه افکنی و دروغ پراکنی را افزایش می دهد.

در آستانه ماه محرم شبهات بسیاری در فضای مجازی دست به دست می شود، دستانی در کار است تا عظمت این واقعه تاریخی را به زعم خود کمرنک گنند.

در این فضا از ریختن آبروی یک مومن تا اهانت و توهین به مقدسات استفاده می شود و کاری از کسی برنمی آید.

با آغاز ماه محرم، هیات‌های مذهبی نیز رونق دوباره می‌گیرند و در فضای این ماه برنامه های مختلفی را اجرا می کنند، اما در چند روز گذشته حجم شبهه افکنی ها در خصوص این ماه به شدت افزایش یافته است و حتی پای مداحان نیز به این موضوع باز شده است.

یکی از شبهه افکنی ها مربوط به حقوق های نجومی مداحانی است که در برنامه های مختلف شرکت می کنند و در این فضا قیمت های نجومی طوری بیان می شود که گویی مداحان منتظر فرصت هایی همچون محرم هستند تا یک شبه میلیاردر شوند.

از دیدگاه مقام معظم رهبری «نوکری امام حسین و اهل‌ بیت (ع) به معنی واقعی کلمه این است که انسان بتواند افکار این‌ها را، خط مشی این‌ها را، جهت‌گیری‌های این‌ها را در جامعه روز به‌ روز گسترش بدهد» اما برخی این روزها به گونه‌ای برخورد می‌کنند که با خط ومشی بزرگان هماهنگی ندارد.

داستان از جایی شروع می‌شود که شایعات فراوانی از دریافت‌های عجیب و غریب برخی مداحان کشور در ازای حضور در هیات‌ها منتشر شد. بنا بر آن چه در اخبار رسمی منتشر شده است، بین ۵ تا ۱۰۰ میلیون برای هر شب به مداحان پرداخت می‌شود. در همین حال نیز در فضای مجازی خبری مبنی بر دریافت یک پاکت میلیاردی توسط مداحی مشهور منتشر شد و حاشیه‌های فراوانی را ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در پاسخ به خبرنگار موج رسا، در خصوص دریافتی ها مداحان استان زنجان، اظهار داشت: امروزه شاهد آن هستیم که دشمنی دشمنان در قالب جنگ روانی به اوج خود رسیده است و فضای مجازی دست آویزی برای رسیدن به اهداف دشمنان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط نباید هیاتی‌ها از کنار چنین موضوعاتی به راحتی عبور کنند، افزود: باید نسبت به تشریح فتنه‌های دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان مداحان درآمدهای غیر متعارفی ندارند، افزود: گاهی یک مداح تیمی دارد که باید هزینه های آن را در آورد اما با این وجود دریافتی ها غیر متعارف نبوده است.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه فضای مجازی مهربانانه به این فضا ورود نکرد،بیان داشت:نگاه مداحان در زنجان منصفانه بوده و دریافت‌ها متعارف است‌.

وی با بیان اینکه بودجه ای برای مداحان تعریف نشده است و رنجی در این زمینه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هئیت های مذهبی از طریق آورده های مردمی به مداحان در قبال اجرای برنامه پول پرداخت می کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر