logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۸۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

برنامه های ماه محرم در زنجان تشریح شد/ رتبه اول زنجان در ساماندهی مداحان و تشکل های دینی

برنامه-های-ماه-محرم-در-زنجان-تشریح-شد-رتبه-اول-زنجان-در-ساماندهی-مداحان-و-تشکل-های-دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری برنامه های ماه محرم در استان زنجان را تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام مسعود صفی یاری در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به سه ویژگی مهم محرم امسال، اظهار داشت: تقارن با چهلمین سال انقلاب اسلامی نخستین ویژگی است که تلاش می شود تا با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده،برنامه های بزرگی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی  جنگ روانی دشمن را ویژگی  دوم عنوان کرد و افزود: توجیهات و تبیینات لازم انجام شده تا در زمینه دشمن شناسی و تبیین و تشریح توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی در برنامه ها مورد توجه باشد.

این مسئول با بیان اینکه تقارن با هفته دفاع مقدس از دیگر ویژگی های ماه محرم امسال است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به عنوان برشی از حماسه عاشورا و استمرار اهداف عاشورا در فضای دهه اول برجسته سازی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی شئون مناسبت های فرهنگی و دینی 10 جلسه ویژه محرم را برگزار کرده است و برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه های محرم انجام شده است.

حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: بر اساس 25 سرفصل مناسبتی فضا سازی محرم از دو ماه گذشته آغاز شده است و گام های نهایی برداشته می شود.

وی غنا بخشی به مجالس محرم در جهت تعمیق بصیرت و مقابله با تحریفات و انحرافات را از برنامه ها عنوان کرد و گفت: تلاش می شود روح حماسی عاشورا تقویت شده و خرافات و انحرافات زودوده شود.

این مسئول تصریح کرد: ایجاد سازو کار لازم برای ساماندهی و تقویت مناسبت های مذهبی که هئیت ها و مداحان در این زمینه تقویت می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در آخرین ارزیابی استان زنجان در فضای ساماندهی مداحان رتبه اول را در کشور دارد، افزود: در ساماندهی تشکل های دینی نیز رتبه اول را دارا هستیم.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به ثبت نام یک هزار و 409 نفر در سیستم ، افزود: یک هزار و 360 هئیت شناسایی شده در استان فعالیت می کنند که 900 هئیت در سامانه طوبی ثبت شده است.

وی افزود: تا کنون 67 درصد هئیت های مذهبی استان زنجان در سامانه طوبی ثبت و تایید شده اند تا فعالیت های خود را انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساختی نیز به موضوع مبلغان و مبلغات توجه شده است و در سامانه سجام،یک هزار و 599 مبلغ و مبلغه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: هفت همایش طلایه داران تبلیغ برای ایام محرم پیش بینی شده است که در شهرستان زنجان این همایش برگزار شد و همزمان در روزهای اخیر در شهرستان ها برگزار شده است.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: تاکید بر اصل توازن جشن و عزا از دیگر سرفصل ها است که وضعیت کنونی بهتر از سال های گذشته است.

وی با اشاره مسجد محوری، قرآن محوری و منبر محوری به عنوان اصول مورد توجه، بیان داشت: نرخ پوشش ماه محرم هر سال افزایش می یابد.

این مسئول تاکید بر محتوا را از دیگر اصول اجرایی برنامه ها عنوان کرد و گفت: محتوا در سه بخش منبر، مداح و فضای شهری مورد توجه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خطوط قرمز نظام اسلامی در برنامه های ماه محرم مورد توجه قرار می گیرد، افزود: در زمینه انسجام و وحدت حول محور بیانات مقام معظم رهبری در برنامه ها گنجانده می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به شناسنامه دار کردن خیمه ها و چادرهای خارج از برنامه های مسجد،افزود: گفتمان محوری از دیگر برنامه ها است تا به شبهات از سوی مبلغان پاسخ داده شود.

وی با اشاره به ورود مبلغان در زمینه آسیب های اجتماعی، گفت: هر هئیت یک کار شاخص در حوزه آسیب های اجتماعی را در دستور کار دارد تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر