logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۸۱۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

هیئات مذهبی پیشتاز جشن مباهله باشند/ مباهله دارای پیام های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی

هیئات-مذهبی-پیشتاز-جشن-مباهله-باشند-مباهله-دارای-پیام-های-اجتماعی،-سیاسی-و-فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئات مذهبی باید پیشتاز برگزاری جشن های روز مباهله باشند تا این فرهنگ به نسل جوان منتقل شود.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: روز مباهله روز بسیار بزرگ و مهم در تاریخ اسلام و مکتب تشیع به شمار میآید و این روز گنجینه ای است که باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

وی ادامه داد: درسها و پیام های این واقعه بزرگ فوق العاده عمیق و انسان ساز است و جامعه اسلامی باید همواره بر مکتب پر فیض مباهله زانو زده و سبک زندگی خود را با آن تطبیق نماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه روز مباهله نماد پیروزی نور بر ظلمت، حق بر باطل و سند حقانیت مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است، اظهار داشت: این روز بزرگ باید بیش از پیش زنده نگه داشته شود در این میان نقش هیئات مذهبی در آگاهی از اسرار مباهله و پاسداشت این روز بزرگ بسیار مهم است.

وی با اشاره به کم رنگ بودن و توجه به این روز افزود: امروزه رمز و راز های پایداری خانواده در توجه به آموزه های مباهله است و از سوی دیگر آموزه های مباهله درس ها و پیام های اجتماعی سیاسی و فرهنگی و حتی سیاست خارجی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. //ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر