logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۸۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به مناسبت دهه ولایت انجام می شود؛

از برگزاری جشن های دهه ولایت در 30 امامزاده تا اطعام نیازمندان/ ترویج سبک زندگی ولایی در بین نسل جوان در دهه ولایت

از-برگزاری-جشن-های-دهه-ولایت-در-30-امامزاده-تا-اطعام-نیازمندان-ترویج-سبک-زندگی-ولایی-در-بین-نسل-جوان-در-دهه-ولایت

برنامه های دهه ولایت در زنجان آغاز شده و قرار است جشن های این دهه در 30 امامزاده و بقاع متبرکه استان زنجان برگزار شود.

به گزارش موج رسا; عید قربان زیبا ترین جلوه تعبد در برابر خالق یکتا و غـدیر سرچشمه همیشه جوشان ولایت است.

دهه ولایت فرصتی است تا از ظرفیت های دین مبین اسلام در راستای نشاط دینی و اجتماعی، ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی استفاده کرد.

برنامه های دهه ولایت همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز از 31 شهریور ماه سال جاری همزمان با عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه می یابد.

در طی این 10 روز ادارات و سازمان ها برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته و مردم پایتخت شور و شعور حسینی نیز در برنامه های این دهه به صورت خودجوش مشارکت دارند.

آذین بندی معابر و خیابان ها، پخش شیرینی و شکلات و اجرای برنامه های متنوع معنوی از برنامه های زنجان در ایام دهه ولایت محسوب می شود.

 

*اعزام مبلغ به شهرهای زنجان

همزمان با دهه ولایت همچنین مبلغان به شهرها و روستاهای استان اعزام شده اند تا ضمن تبیین اهداف غدیر خم، نسل جوان جامعه را با سبک زندگی ولایی آشنا کنند.

همچنین در دهه ولایت برای ترویج سبک زندگی ولایی در بین نسل جوان ،تشکل‌های مذهبی، روحانیان، مبلغان، کانون‌های فرهنگی مذهبی و مؤسسات برنامه های مختلفی را برگزار می کنند.

همچنین ویژه برنامه های از جمله برگزاری جشن های عید سعید غدیرخم، مولودی خوانی، سخنرانی،برنامه های شاد و متنوع فرهنگی، برپایی نمایشگاه های ارائه محصولات فرهنگی، ایستگاه های صلواتی و خیمه های معرفت در جوار بقاع متبرکه شاخص و امامزادگان عظیم الشان در این دهه برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،از اجرای برنامه‌های دهه ولایت در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: ۳۰ امامزاده و بقعه استان زنجان برنامه های دهه ولایت برگزار می کنند.

 

*برگزاری جشن عید در بقاع متبرکه

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی تبریزی با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر خم در بقاع متبرکه استان زنجان،بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف، تبیین واقعه غدیر و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی در این دهه مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه تجلیل از سادات، قرائت میثاق نامه غدیر، برگزاری جشن‌های سراسری در آستان مقدس امامزادگان و بقعه متبرکه از برنامه های این دهه است، یادآور شد: قرائت دعای ندبه و برگزاری محافل انس با قرآن کریم ازجمله برنامه‌های اجرایی در دهه ولایت است.

"سعید ناصری" دبیر ستاد بین‌المللی غدیر استان زنجان نیز به خبرنگار موج رسا،گفت:  برنامه های دهه ولایت و امامت از 31 مرداد ماه در زنجان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام برنامه‌های فرهنگی و دینی با حضور عموم مردم برگزار می شود،ادامه داد: طرح «ضیافت علوی» با مشارکت هیئت امنای مساجد برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه این برنامه سال گذشته در 50 مسجد برگزار شد، افزود: برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.

ناصری از اطعام نیازمندان در راستای احیای سیره امام علی (ع) در زنجان خبرداد و گفت: این برنامه هرسال اجرایی می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر