logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۷۹۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه کارگروه توسعه روستایی زنجان مطرح شد؛

ضرورت تعیین ضمانت و نحوه اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی/ زنجان پایلوت طرح توسعه پایدار منظومه روستایی کشور است

ضرورت-تعیین-ضمانت-و-نحوه-اجرای-طرح-توسعه-پایدار-منظومه-روستایی-زنجان-پایلوت-طرح-توسعه-پایدار-منظومه-روستایی-کشور-است

معاون امور عمرانی استاندار زنجان برضرورت تعیین ضمانت و نحوه اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی تاکید کرد و گفت: باید وظایف دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; مهرداد سلطانی امروز در جلسه کارگروه توسعه روستایی استان زنجان، اظهار داشت:بسیاری از دغدغه های اجرای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در بخش های مختلف بیان شده است و ضروری است به سئوالات مطرح شده پاسخ داده شود.

این مسئول ادامه داد: در تدوین این طرح فضای انتظارات بسیار باز است و این امر موجب شده تا انتظارات برآورده نشود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مشکل بسیاری از طرح های اینچنینی نداشتن برنامه عملیاتی است، افزود: اگر چه بسیاری از طرح ها در زمینه استراتژی و راهبرد مطلوب هستند اما در برنامه عملیاتی و اقدام مشکل دارند.

سلطانی ادامه داد: بازه مطالعات این طرح گسترده است و طبیعی است که هنگامی که از همه ظرفیت های منطقه استفاده می شود، سئوالات بی پاسخی باقی بماند.

وی افزود: مجموعه ای از روستاها در این طرح دیده شده است که باید چگونگی هم افزایی آنها مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اتصال و پشتوانه دادن به این طرح به وسیله طرح آمایش سرزمین مشکلات مطرح شده را حل می کند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان برضرورت تعیین ضمانت و نحوه اجرا در این طرح تاکید کرد و گفت: باید وظایف دستگاه های اجرایی در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرد.  

سلطانی برضرورت تعیین تکلیف استفاده از منابع آب برای اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: فیلترهای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست و منابع آب در این طرح باید پیش بینی شود.

"محمودی "مدیرکل امور روستایی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی به منظور پیشرفت منظومه های روستایی مبتنی بر برنامه ریزی فضایی توسعه پایدار انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس بند ح ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه،به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،در چارچوب طرح توسعه و عمران ناحیه ای با سایر طرح های فرادست تهیه می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به ابعاد و جنبه های کالبدی، فضایی،فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و سیاسی به شناخت ظرفیت های توسعه همه مراکز و کانون های سکونتی درون و برون شبکه می پردازد.

نماینده بنیاد مسکن استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در زمینه این طرح ها، اظهار داشت: قرار است اعتبارات اجرای این طرح به صورت 50 درصدی از سوی استانداری و بنیاد مسکن اجرایی می شود.

وی افزود: استان زنجان پایلوت اجرای این طرح است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام می شود.

نماینده بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: این طرح از نظر محتوا متفاوت از سایر طرح های اجرا شده است و کارکرد و عمل در پهنه در این طرح مورد توجه است.

وی گفت: میزان جریانات هر نقطه در این طرح اهمیت دارد و کمتر به مقوله جمعیت توجه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش مرکزی شهرستان طارم به عنوان نقطه مطلوب برای استان زنجان احصا شده است و زمین شناسی، طبقات ارتفاعی،قابلیت های منابع آب و محدوده شکار ممنوعه در این طرح شناسایی شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر