logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۷۶۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک ها نقدینگی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند/ قانون مالیات باید اصلاح شود

بانک-ها-نقدینگی-را-در-اختیار-تولیدکنندگان-قرار-دهند-قانون-مالیات-باید-اصلاح-شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایطی که وضعیت بانک ها و نرخ سود بانکی بسیار متزلزل و ضد تولید است نمی شود از کالای ایرانی حمایت کرد اگر تولید داخلی وجود نداشته باشد در واقع حمایت از کالای ایرانی اتفاق نمی افتد.

به گزارش موج رسا; به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت بانک ها و نرخ سود بانکی بسیار متزلزل و ضد تولید است نمی شود از کالای ایرانی حمایت کرد اگر تولید داخلی وجود نداشته باشد در واقع حمایت از کالای ایرانی اتفاق نمی افتد، باید شرایط برای تولید ملی مناسب باشد تا تولیدات با کیفیت و قابل رقابت با اجناس خارجی تولید شود تا مردم نیز رغبت به استفاده از آن کالا را داشته باشند که لازمه همه اینها این است که نقدینگی لازم در اختیار تولیدکنندگان باشد که این نقدینگی بیشتر از طرف بانک ها تامین می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شواری اسلامی گفت: قانون مالیات ها در حمایت از کالای ایرانی باید اصلاح شود چرا که این یک قانون فراگیر وعادلانه نیست، مانند قانون مالیات برارزش افزوده  که فشار را بر عده ای افزایش می دهد و حتی برخی افراد هستند که مالیات نمی پردازند.

حاجی بابایی افزود: واردات و قاچاق بی رویه اجناسی که در داخل تولید می شود باعث شده است اجناسی وارد کشور شوند با نرخ ارزان تر که تولید کننده داخلی قدرت رقابت با آنها را ندارد.

وی با انتقاد به رقابت سنگین که بین بخش خصوصی و بخش دولتی وجود دارد، اظهار داشت: به دلیل امکاناتی که در اختیار شرکت های دولتی وجود دارد به راحتی اجازه رشد بخش های خصوصی را نمی دهند که باید این روال نیزاصلاح شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در کنار همه اینها بخش فرهنگ استفاده ازکالای ایرانی بسیار پر اهمیت است اگربخواهیم برای جوانان اشتغال ایجاد شود باید رشد اقتصادی داشته باشیم همه باید به این سمت حرکت کنیم،مردم باید بدانند که استفاده از کالای تولید داخل رابطه مستقیمی با اشتغال فرزندانشان دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر