logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۷۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در برنامه پایش مطرح شد؛

تذکر یک نماینده به روحانی برای انتشار حقوق‌ها/ وزارت صمت لیست دریافت کنندگان ارز را سانسور کرد

تذکر-یک-نماینده-به-روحانی-برای-انتشار-حقوق‌ها-وزارت-صمت-لیست-دریافت-کنندگان-ارز-را-سانسور-کرد

بیش از 83 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی عنوان کردند مجازات سریع مفسدان اقتصادی ما را برای مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی مصمم تر می کند .

به گزارش موج رسا; به نقل از مشرق، سال گذشته و در جریان بررسی برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس ماده 29 برنامه ششم توسعه را تصویب کرد که به موجب این ماده قانونی دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام و امکان تجمیع تمامی پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیران همه دستگاه های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.

متاسفانه با گذشت موعد مقرر و بیش از سه ماه از پایان مهلت دولت تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده و معاون رئیس جمهور اخیراض اعلام کرده دسترسی عمومی برای مشاهده دریافتی و حقوق مدیران را امکان پذیر نیست و سایر قوا هم در این زمینه همکاری نمی کنند .

بیشتر بخوانید:

برای انصراف از استیضاح افراد زیادی به سراغم آمدند!

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در گفتگو با برنامه شب گذشته پایش در این زمینه گفت: دولت در این زمینه تعلل کرده است ، عده ای در دولت نمی خواهند شفاف سازی حقوق پرداختی انجام شود چونکه ممکن است دست خودشان رو شود . در حال حاضر برخی از افراد دچار زیاده خواهی ها شده اند و نمی خواهند حقوقشان افشا شود .

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: این افراد سعی می کنند از اجرای این قانون طفره روند ، در زمان اجرای این قانون هم مخالفت هایی زیادی از طرف برخی نمایندگان و اعضا دولت صورت گرفت . ما اعتقاد داریم همه مردم باید حقوق ها را ببینند ، مردم کارفرما هستند و دولت و مجلس و قوه قضائیه پیمانکار و مردم باید بدانند چه کسی به چه میزان حقوق می گیرد .

وی اظهارداشت:  دولت از خودش شروع کند و من قول می دهم اگر کسی حقوقش را افشا نکرد ما در مجلس پیگیری و برخورد کنیم . من به عنوان یک نماینده و از طرف نمایندگانی که دغدغه افشای حقوق و شفاف سازی را دارند به رئیس جمهور ، رئیس مجلس و قوقه قضائیه هشدار می دهم اطلاعات و حقوق مدیران زیر مجموعه شان را منتشر کنند و اگر اینکار را نکنند در مجلس با آنها برخورد می کنیم .

بانک مرکزی‌: وزارت صمت لیست دریافت کنندگان ارز را سانسور کرد

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی در گفتگو با برنامه پایش و در مورد انتشار لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی گفت : رئیس جمهور به بانک مرکزی و وزارتخانه های متولی واردات کالا دستور دادند آمار گیرندگان ارز دولتی را منتشر کنند ، با توجه به درخواستی که از طرف وزارت صنعت ، معدن و تجارت در تاریخ ده تیرماه داشتیم فهرست کالایی منتشر شد ، دو روز بعد از آن لیست دریافت کنندگان ارز 4200 خودرویی نیز منتشر شد.

مهدی کسرایی پور افزود : البته این دو لیست شامل همه کسانی که ارز گرفتند نبود و وزارتخانه صنعت معدن و تجارت برخی از اسامی را منتشر نکرد. لیستی هم که آقای جهرمی منتشر کرد لیست تخصیص ارز بود نه تامین ارز ، واردات فرایند مشخصی دارد و ثبت سفارش ، تخصیص و تامین ارز از مراحل ورادات است .

تا دو آینده اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی منتشر می شود

وی در مورد زمان انتشار لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی گفت : ما به عنوان بانک مرکزی دغده هایی داشتیم و امروز در جلسه ای که با حضور اقای جهانگیری داشتیم مقرر شد که بانک مرکزی ظرف دو روز اینده لیست کلیه ارز بگیران را منتشر کند .

شرط مردم برای مقاومت در برابر تحریم ها

بیش از 83 درصد از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی عنوان کردند مجازات سریع مفسدان اقتصادی ما را برای مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی مصمم تر می کند .

برنامه پایش شب گذشته در سوال نظرسنجی خود از بییندگان پرسید: کدام تصمیم شما را برای مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی مصمم تر می کند؟ 1- ایجاد اشتغال و مهار تورم 2- مجازات سریع مفسدان اقتصادی

در پایان این نظرسنجی 83.4 درصد از شرکت کنندگان عنوان کردند مجازات سریع مفسدان اقتصادی ما مردم را برای مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی مصمم تر می کند، همچنین 16.96 درصد از شرکت کنندگان ایجاد اشتغال و مهار تورم را انگیزه ای برای مقاومت در برابر تحریم ها عنوان کردند .

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر