logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۷۵۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

امام صادق (ع) شبکه عظيم تبليغات ديني را پايه گذاري کردند/ برگزاری 67 ویژه برنامه شهادت امام صادق (ع) در زنجان

امام-صادق-(ع)-شبکه-عظيم-تبليغات-ديني-را-پايه-گذاري-کردند-برگزاری-67-ویژه-برنامه-شهادت-امام-صادق-(ع)-در-زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امام صادق (ع) با کوشش علمي و فکري انديشه هاي ناب اسلام را تعميق بخشيده و شبکه عظيم تبليغات ديني را پايه گذاري کردند.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: امام صادق (ع) مبتکر و موسس بزرگترين دانشگاه اسلامي محسوب می شوند که با اين طرح گنجينه اي عظيم از ذخائر علمي گرانبها فراهم و آينده اسلام را تضمين کردند. 

وی ادامه داد: این امام همام با کوشش علمي و فکري مستمر و هوشمندانه خويش مباني ديني و انديشه هاي ناب اسلام را تعميق بخشيده، مفاهيم عقيدتي و احکام شريعت را منتشر ساخته و شبکه عظيم و تأثير گذار تبليغات ديني را پايه گذاري کردند.

این مسئول بیان داشت: روش امام تنها تدريس يک طرفه نبود، ايشان با سعه صدر بي‌نظيري کرسي‌هاي درس را اداره مي کرد . پس از هر درس مخالفين و منتقدين را فرا خوانده و اشکالات آنان را کاملا شنيده و سپس پاسخ مي داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: گاهي اتفاق مي‌افتاد که مناظره و گفتگو با مخالفين و منتقدين آنقدر طول مي‌کشيد که حضرت براي خوردن غذا هم به منزل نمي‌رفتند و فردي را مامور مي‌کردند که غذاي ساده‌اي از منزل امام بياورد تا امام همانجا آن را تناول کنند. غذايي که معمولا جز نان خالي چيزي نبود .

حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: در دانشگاه امام صادق(ع) فقط دروس فقه و اصول تدريس نمي شد بلکه فنون مختلف،انديشه هاي متفاوت و رشته هاي گوناگون دانش آن روز به بحث و مناظره گفتگو گذاشته مي شد .

وی ادامه داد: فارغ التحصيلان اين دانشگاه علمي بيش از چهارهزار نفر برآورد شده اند که از جمله آنها مي توان به – مفضل بن عمرو – در رشته فلسفه و علم کلام ؛ جابر بن حيان در رشته رياضيات و شيمي و... اشاره کرد.

این مسئول تصریح کرد: امام صادق (ع ) در کرسي تدريس رشته پزشکي تآثير فوق العاده‌اي در اين علم بجا گذاشت تا آنجا که مي‌توان مدعي شد ايده‌هاي آن امام همام در اين رشته از جمله منابع موثق و کاملا علمي در رشته طب به شمار مي رود.  

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه های استان زنجان به مناسبت شهادت امام صادق (ع)،بیان داشت: 170 نفر مبلغ اعزام در قالب 350 مبلغ که از این تعداد 20 نفر مبلغه هستند به مناسبت شهادت امام صادق (ع) به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام صفی یاری از برگزاری 67 ویژه برنامه توسط مبلغین مستقر خبر داد و گفت: 24 مراسم عزاداری نیز در هئیت های شاخص استان برگزار می شود.

وی افزود: مساجد دارای امام جماعت نیز ویژه برنامه های مختلفی را در این ایام برگزار می کنند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر