logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۷۲۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
وقتی موج گرما دامن حجاب را می گیرد؛

مانکن های بی حجاب، الگوهای ترویج بی بندوباری /ویترین یا نمایشگاه تبلیغ بدحجابی؟

مانکن-های-بی-حجاب،-الگوهای-ترویج-بی-بندوباری-ویترین-یا-نمایشگاه-تبلیغ-بدحجابی؟
این روزها با گرم شدن هوا موج جدید بدحجابی به ویژه پشت ویترین فروشگاه های پوشاک تابستانه به اوج خود رسیده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از  مرصادبا گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان پوشش‌ها هم متفاوت شده و گاهاً شاهد بروز بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم و شاهد هستیم که موچ گرما دامن حجاب را هم می گیرد.

با توجه به فصل گرما تغییراتی در پوشش لباس اکثر بانوان به چشم می‌خورد و فصل گرما بهانه‌ای برای کم رنگ شدن حجاب برخی افراد شده البته باید اضافه کرد که مسئله بی‌حجابی تنها در خانم‌ها دیده نمی‌شود و امواجش آقایان را نیز در بر گرفته است.

این روزها با گرم شدن هوا فروشگاه های پوشاک نیز ویترین خود را با مانکن هایی آراسته اند که مروج بی بندو باری و بدحجابی شده اند و الگوهای عرضه شده در این فروشگاه ها هیچ سنخیتی با معیارهای اسلامی ندارند.

ا

 

برخورد با واحدهای متخلف توسط پلیس اماکن

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: اقدامات ما در حوزه عفاف و حجاب منوط به فصل خاصی نیست بلکه به طور مداوم در دستور کار است.

سرهنگ محمد رضا آمویی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: اقدامات ما در حوزه عفاف و حجاب منوط به فصل خاصی نیست و این روند در تمامی ایام کاملا در دستور کار ناجا قرار دارد.

وی افزود: در حوزه عرضه لباسها از طریق پلیس اماکن و نماینده اتاق اصناف و همچنین صنف مربوطه بازدیدهایی صورت و تذکرات لازم اعلام می شود و اگر نیاز باشد برخوردهای انتظامی با واحدهای متخلف صورت می گیرد.

سرهنگ آمویی گفت: با افرادی که به نوعی اقدام به بدحجابی می کنند در مرحله اول در حوزه پلیس امنیت اخلاقی با ارشاد و تذکرات سعی در تغییر رفتار افراد می کنند که اگر از دستور پلیس تمکین نکنند برخوردهای قضایی و سیر مراحل قضایی اعم از اخذ تعهد و ارجاع به مرجع قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین در معاونت اجتماعی در حوزه ایجابی از طریق امکاناتی که در اختیار دارند آموزش چهره به چهره و مشاوره های فردی و گروهی در محلات و مدارس انجام و ظرفیتهای تبلیغاتی نظیر انجام تبلیغات محیطی و پخش در صدا و سیما موارد مربوطه در حوزه عفاف و حجاب عرضه می شود.

ا

 

وقتی تبلیغات چیپس و پفک از حجاب بیشتر است!

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با انتقاد از بی توجهی دستگاه های اجرایی به مقوله عفاف و حجاب گفت: در حال حاضر در صداو سیما تبلیغات چیپس و پفک از حجاب بیشتر است!

فرشته همتی در گفت و گو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: پوشش هایی که با فرهنگ اسلامی متناسب بوده بسیار گران هستند و کمبود دارند و کیفیت و تنوع رنگ در این لباسها وجود ندارد ولی بالعکس لباسها و پوششهایی که در جهت فرهنگ برهنگی هستند بسیار ارزان و در دسترس تر هستند.

همتی بیان داشت: برای فرهنگ سازی حجاب در جامعه فقط باید از جریان سازی استفاده کرد اگر همه مطبوعات، رسانه ها، رادیو، تلویزیون و سینما در این زمینه بسیج شوند بالاخره این مسئله در جامعه فرهنگ سازی خواهد شد، چطور در زمینه تبلیغ چیپس و پفک این همه تبلیغات در صدا و سیما صورت می گیرد ولی در زمینه حجاب حتی تبلیغات کوتاه و پرمعنا به جامعه ارائه نمی شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر اصلی اگر به درستی در جامعه احیا شود بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی برطرف می شود، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از عوامل مهم در رفع مشکل بد حجابی و بی حجابی در جامعه است زیرا بی حجابی علاوه بر به فساد کشیده شدن خود شخص، دیگران را هم به فساد می کشاند.

همتی عنوان کرد: بر همین اساس قانون گذار در قانون اساسی ما نیز به دلیل بافت دینی و مذهبی کشورمان به این مسئله پرداخته اگرچه شاید برخی از زنان و دختران کشورمان از وجود چنین قانونی آگاهی نداشته و معتقدند این مسئله یک موضوع کاملا شخصی است اما با دقت و مطالعه قانون اساسی کشورمان به خوبی می توان به رکن قانونی این موضوع پی برد.

وی افزود: بانوانی که در ادارات و اجتماعات همواره حضور دارند می توانند اثرات مثبت و منفی زیادی روی جامعه داشته باشند و متاسفانه اعتقاد راسخ برخی مسئولان نسبت به ارزشهای دینی و به خصوص حجاب و عفاف ضعیف است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه معتقد است که مسئولین فرهنگی و نظارتی باید موضوع بد حجابی را جدی بگیرند و هم از نظر مقررات و سیاست گذاری ها و هم از نظر مراقبت و نظارت و تذکری که منکر است و امر به معروف که یکی از فرائض مهم اسلام است در این مسئله پیاده شود.

وی افزود: بدحجابی و بد پوششی در جامعه ای که بر خلاف هنجارهای عرفی و دینی آن باشد مشکلات فراوانی به وجود می آورد متاسفانه در برخی از فصل های سال برخی به بهانه هایی از پوشش نامتعارف استفاده می کنند که در صورت تذکر یا برخورد اجتماعی با این افراد با این استدلال که نوع پوشش امری شخصی است مواجه می شویم و اینکه گناه کارشان را خدا به پای فرد دیگری نمی نویسد.

همتی گفت: این استدلال ها بسیار غلط و غیرمنطقی است چگونه می توان در یک جامعه حضور پیدا کرد اما ادعا کرد که برآن اجتماع تاثیرگذار نبوده و نوع پوشش فضای دیداری جامعه را تغییر نمی دهد.

ا

 

پوشش نامناسب از جمله دلایل افزایش طلاق

همتی با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه نوع پوشش بد مردان و زنان آن جامعه است، گفت: وقتی مرد یا زنی پوشش نامناسب به تن می کند و در اماکن عمومی حاضر شده و به راحتی خود را تبدیل به نمایشگاه متحرک کرده که بابت آن حتی سودی هم عایدش نمی شود به دیگران القا می کند که وی زیباتر و جذاب تر از دیگران حتی همسران شما در جامعه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مردان و زنان با دیدن چنین افرادی در جامعه توقعشان از همسرانشان بالا می رود و حتی به راحتی این را اظهار می کنند، گفت: بد حجابی علاوه بر اینکه خود یک هنجار اجتماعی به شمار می آید و جامعه را به بی بند و باری می کشاند زمینه ساز بسیاری از زشتی های اخلاقی است وقتی به پوشش و متانت بی اعتنایی شود مسائل اخلاقی دیگر از جامعه رخت برمی بندد و بدلباسی و مدپرستی رواج می یابد.

همتی بیان داشت: افرادی که بد حجاب هستند هرگز این تفکر را نداشته باشند که حجاب امری شخصی است و بابت آن خودشان متضرر خواهند شد و یا اینکه مردان نگاه های خود را نگه دارند که البته اینکه مردها باید نگاه های خود را حفظ کنند شکی نیست اما فرد بی حجابی که ساعتها روبروی آیینه خودش را آرایش کرده استدلال کند دیگران به او نگاه نمی کنند پس چرا این همه وقت صرف خود کرده ایا جز این است که می خواهد نگاه های دیگران را بدزدد.

 

بدحجابی یک سناریوی هدایت شده دشمنان است

وی افزود: حجاب یک ارزش اجتماعی، دینی و هنجاری پذیرفته شده است که ناشی از دین و قانون اجتماعی است که همه افراد موظف به رعایت حدود شرعی آن خواهند بود و حجاب به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ریشه در ادیان دارد در سالیان اخیر دستخوش تهاجم غرب قرار گرفته و رونق بدحجابی به عنوان یک سناریوی هدایت شده از جانب دشمنان انقلاب، صدمات جبران ناپذیری بر جامعه وارد کرده و تبعاتی چون افزایش طلاق خصوصا در بین زوج های جوان، بی ثباتی کانون خانواده و سوغات شومی است که هیچ تناسبی با فرهنگ اسلامی ندارد.

همتی گفت: یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ترغیب زنان و دختران به حجاب و ترجیحا چادر به عنوان حجاب برتر با تقویت روحیه دینی است همچنین ایجاد انگیزه در دختران و زنان جوان با حفظ جایگاه آنان و تقویت روحیه غیرت در مردان است که در سطح جامعه تصور می شود طرح عنوان عفاف و حجاب تنها محدود به بانوان است و در بعد دیگر موضوع مردان و تقویت غیرت آنان است که نادیده گرفته می شود.

وی افزود: در دهه دوم انقلاب به بعد شاهد بی توجهی دستگاه های اجرایی کشور به مقوله فرهنگ بوده ایم و از آنجایی که دشمن برروی این موضوع متمرکزشده بود و از آن طرف هم هیچ اقدامی برای مقابله صورت نگرفت طبیعی است که جامعه ما به چنین وضعی که امروز شاهد آن هستیم برسد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه آزادی جزء شعارهایی است که ما در انقلاب سردادیم لذا برای مقابله با برخورد با عوامل و مروجین فساد چنین شبهه ای همیشه وجود داشت که بالاخره مردم هم آزادند و نمی توان خیلی با آنها در مورد مسئله حجاب مقابله کرد بلکه باید کار فرهنگی صورت گیرد.

وی افزود: بر این اساس هرجایی که قرار بود با عوامل دشمن یا افرادی که غیرمستقیم قربانی تهاجم فرهنگی دشمنان می شوند راهنمایی یا مقابله در خصوص رعایت حدود حجاب صورت گیرد این مباحث در کنارش مطرح می شد که این گونه اقدامات اثر منفی بر جامعه می گذارد و باید مسئله حجاب به طور ریشه ای حل شود.

همتی خاطرنشان کرد: در این راستا باید در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه تلاش شود و همچنین باید با صبر و حوصله به تدریج و با همه ظرافت هایی که این موضوع دارد پیگیری شود.

ا

 

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر