logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۷۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

چرا متن قرارداد پژو با ایران هنوز محرمانه است؟

چرا-متن-قرارداد-پژو-با-ایران-هنوز-محرمانه-است؟

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه نمایندگان مجلس نمی‌دانند در قرارداد خودروسازان با شرکت پژو چه چیزی نوشته شده است، گفت: وزارت صنعت باید تعهداتی را که از پژو دریافت کرده‌ رونمایی کند.

به گزارش موج رسا; سیدجواد حسینی کیا در خصوص تعلیق همکاری شرکت پژو با خودروسازان ایرانی که اخیراً از سوی یک مقام مسئول در شرکت پژو سیتروئن مطرح شده است، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی کمیسیون صنایع مجلس بررسی قراردادهای خودرویی شرکت‌ها با خودروسازان فرانسوی بود، به نحوی که هر بار در جلسات مختلف این موضوع را مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه هر بار که از وزارت صنعت درخواست مشاهده قراردادها را بیان کردیم، آنها گفتند هنوز نهایی نشده و به محض امضا در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در دوره نعمت‌زاده بهانه نهایی نشدن قرارداد را مطرح و بعد از امضای قراردادها نیز هنوز مجلس نتوانسته قراردادها مشاهده کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید براینکه نمایندگان مجلس نمی‌دانند در قرارداد خودروسازان با شرکت پژو چه چیزی نوشته شده است، گفت: در زمان امضای این قراردادها ما تأکیدات زیادی را بر دریافت الزامات برای اجرای تعهدات از طرف فرانسوی عنوان کردیم و باید وزارت صنعت نیز این موضوع را در مذاکرات خود مورد توجه قرار می‌داد.

حسینی کیا در ادامه صحبت‌های خود به جلسه این هفته کمیسیون صنایع که به موضوع طرح ساماندهی بازار خودرو اختصاص دارد اشاره کرد و افزود: احتمالا در این جلسه از مسئولان وزارت صنعت می‌خواهیم تا تعهداتی را که از پژو دریافت کرده‌اند رونمایی کند.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اعلام موج جدیدی از تحریم‌های ضدایرانی، شرکت پژو سیتروئن که سابقه حضور طولانی در صنعت خودروسازی ایران دارد،  این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه ما به منظور پیروی از قوانین (تحریمی) آمریکا (علیه ایران) از تاریخ 6 آگوست (15 مرداد)، شروع به تعلیق فعالیت‌های سرمایه گذاری مشترک (در ایران) خواهد کرد.»

خودروسازان ایرانی پس از حصول توافق هسته‌ای برجام اعلام کرده بودند که نقشه راه توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود را براساس سرمایه گذاری مشترک ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر