logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۷۲۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

کشف 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان/ استان زنجان در بحث اعمال قانون رتبه بیستم را در کشور دارد

کشف-400-کیلوگرم-انواع-مواد-مخدر-در-استان-زنجان-استان-زنجان-در-بحث-اعمال-قانون-رتبه-بیستم-را-در-کشور-دارد

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در استان زنجان گفت: امسال نزدیک به 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف و ضبط شده است.

سردار علی آزادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه افزایش کشفیات مواد مخدر در استان زنجان اظهار کرد: دشمنان در صدد هجمه فرهنگی و شبیه خون فرهنگی علیه ملت ایران است.

وی تصریح کرد: گسترش مواد مخدر در جامعه از اهداف دشمنان بوده و از زمانی که آمریکایی ها در افغانستان حضور پیدا کردند تولید و هدایت مواد مخدر از کشور افغانستان به سمت ایران افزایش یافت.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان جزو استانهایی است که کمترین کشفیات مواد مخدر را دارد خاطر نشان کرد: با این وجود در سال 96 بیش از یک تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کشفیات سایر ارگانها را هم در نظر بگیریم کشفیات مواد مخدر در سال گذشته بیش از 2 تن بوده است افزود: این نشان می دهد که دشمنان برای جوانان ما برنامه ریزی کردند و اعتیاد به عنوان یک بلای خانمان سوزی بوده و مادر سایر جرائم مطرح است و کسی که در دام اعتیاد گرفتار شود علاوه بر مرتکب جرم سرقت به سایر جرائم نیز مرتکب می‌شود.

سردار آزادی به تاثیر مواد مخدر در جامعه ابراز کرد: اعتیاد همچنین باعث افزایش طلاق در جامعه و بی سرپرست شدن خانواده‌ها و زمینه ساز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این دو ماهه ابتدای سال نیز چیزی در حدود 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شده است.

*افزایش نظارت بر باشگاهای ورزشی بانوان

فرمانده انتظامی استان زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر باشگاههای ورزشی بانوان در استان زنجان ابراز کرد: پلیس اماکن و مبارزه با مواد مخدر بر باشگاههای بانوان نظارت دارند و در این راستا هم مسئولان باشگاه‌ها توجیه شدند.

وی بیان کرد: برخی از این قرص‌ها اعتیاد آور هستند و تا آنجایی که ما بررسی کردیم در این راستا گزارشات آنچنانی نداشتیم که برای استان نگران کننده باشد و اگر مواردی هم اعلام شود با هماهنگی مراجع قضایی اقدامات لازم و قانونی انجام می شود.

سردار آزادی با اشاره به وقوع جرائم قتل در استان زنجان بیان کرد: از ابتدای امسال هشت مورد قتل در سطح استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم که این امر برای استان نگران کننده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان هیچ قتلی با سلاح جنگی اتفاق نیفتاده است گفت: باید اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی مراجع قضایی و مراکز فرهنگی انجام شود و همچنین کنترل مجرمین را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در مجموع 14 فقره جرائم قتل در استان داشتیم که قاتلان هر 14 فقره نیز دستگیر شدند بیان کرد: این یک امتیاز خوبی برای پلیس استان بوده که با قاتلین به شدت برخورد کرده و آنها را به مراجع قضایی تحویل داده است.

سردار آزادی گفت: در سال گذشته جزو استانهایی بودیم که کمترین قتل را در سراسر کشور داشتیم و در 34 مجموعه انتظامی استان ما جزو سی و دومین استان بودیم.

*کمبود دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در استان زنجان

وی در ادامه با اشاره به میزان جرائم راهنمایی و رانندگی در استان زنجان بیان کرد: با بررسیهای انجام شده مشخص شد که میزان جرائم راهنمایی و رانندگی در استان زنجان نسبت به سایر استانها کمتر است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در داخل شهر جزو بیست و پنجمین استان از نظر جرائم در سطح کشور هستیم بیان کرد: 24 استان به لحاظ جریمه کردن در سطح شهر از ما بیشتر هستند.

وی بیان کرد: در جاده ها که در حیطه پلیس راه بوده از نظر میزان جریمه کردن جزو پانزدهمین استان در کشور هستیم و 14 استان از ما بیشتر جریمه می کنند که به طور متوسط استان زنجان از لحاظ جریمه کردن در سطح جاده‌ها و شهر جزو بیستمین استان در سطح کشور است.

سردار آزادی با بیان اینکه طول جاد‌ه‌های استان زنجان بیشتر از استانها مرکزی است و با این حساب طول تردد بیشتر بوده و در نهایت به میزان جریمه ها نیز تاثیر گذاشته است افزود: با این حساب میزان جریمه ها در استان ما کمتر از سایر استانها است و از طرفی زیر ساختهای ما در سطح استان مناسب نیست و از تکنولوژی روز و از دوربین‌هایی که به صورت آنلاین تخلفات را برای رانندگان پیامک می‌کند استفاده نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه در داخل شهر از این تکنولوژیها استفاده نمی‌شود و ماموران مستقیما با مردم در ارتباط هستند مردم فکر می‌کنند که در این استان زنجان تعداد جریمه‌ها بیشتر از سایر استانها است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر