logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۷۲۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در دومین شب قدر رقم خورد؛

عزاداری و احیای شب های قدر در پایتخت شور و شعور حسینی

عزاداری-و-احیای-شب-های-قدر-در-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی

در دومین شب قدر  و همزمان با سایر استان های کشور، مراسم احیای شب های قدر در مساجد استان زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; همزمان‌ با سالروز شهادت‌ مولی‌ الموحدین‌ حضرت‌ علی‌ (ع)، مراسم‌ سوگواری‌ و عزاداری‌ آن‌ حضرت‌ امروز با حضور گسترده مردم زنجان برگزار شد.

این مراسم در حسینیه ها، مساجد و تکایای استان زنجان برگزار شد و مردم در غم از دست دادن امیر المومنین (ع) اشک ماتم ریختند.
برگزاری دسته های بزرگ عزاداری و سوگواری در محله های مختلف زنجان از جمله برنامه های مطرح استان بود، مردم زنجان در پایتخت شور و شعور حسینی نیز با برگزاری آئین های مختلف سینه زنی و نوحه خوانی مراسم روز شهات حضرت علی (ع) و شب های احیا را بر پا داشتند.
 
مداحان‌ اهل‌ بیت‌ (ع) در رثای‌ امیر مؤمنان‌ علی‌ بن‌ ابی‌ طالب‌ (ع) مرثیه‌ خوانی‌ و نوحه ‌سرایی‌ کرد.
گفتنی است، مراسم‌ سوگواری‌ در روزهای‌ نوزدهم‌ و بیستم‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ نیز برگزار شد و از دیشب هم همزمان با برگزاری مراسم احیای شب های قدر،مراسم سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مولود کعبه همزمان با سراسر کشور ایران اسلامی و با حضور گسترده احاد مردم ولایت مدار شهرستان زنجان با شکوه خاص برگزار شد.
در این شب بزرگ که متعلق به امیرمومنان علی(ع) و سالگرد به شهادت رسیدن آن حضرت به دست دشمنان دین خداست، قرائت دعای جوشن کبیر در جای جای استان زنجان برگزار شد.
در این شب اوج معنویت و اخلاص را توسط عاشقان و شیفتگان مولای متقیان حضرت علی مرتضی(ع) با ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب»، شاهد بودیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر