logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۷۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با شب های قدر انجام می شود؛

آمادگی مساجد استان زنجان برای برپایی شب های احیا

آمادگی-مساجد-استان-زنجان-برای-برپایی-شب-های-احیا

مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان در مساجد استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان همزمان با سراسر کشور در استان زنجان برگزار می شود و به همین مناسبت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز با سیاه پوش کردن مساجد بستر را برای حضور عزاداران در مساجد فراهم می کنند.

 مراسم احیای شب های قدر با قرائت زیارت عاشورا و جوشن کبیر و قرآن به سر گرفتن و حضور ائمه جماعت مساجد به عنوان سخنرانان این شب های عزیز همراه خواهد بود.

علاوه بر مساجد، تکایا، امامزادگان و حسینیه های استان زنجان نیز ویژه مراسم شب های قدر را برگزار می کنند.

به همین مناسبت مراسم شب های قدر شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با اقامه نماز جماعت در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

همچنین مراسم شبهای قدر در ۲۸ امامزاده شاخص استان زنجان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

در امامزاده ها و بقاع متبرکه نیز قرائت قرآن کریم به صورت جمع خوانی در استان زنجان اجرا می شود و خوشبختانه استقبال مردم به خصوص جوانان از این فضای معنوی بسیار عالی است.

گفتنی است،مراسم پرفیض احیای شب‌های قدر در مساجد شهری و روستایی استان با موضوع سیره زندگی حضرت علی (ع)با حضور مبلغین و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

ائمه جمعه و روحانیون اعزامی و مستقر و هجرت در استان، سخنرانان ویژه مراسم شب‌های قدر در مساجد هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و با بیان اینکه در این شب‌ها تقدیر انسان رقم می‌خورد، اظهارداشت: حضور مبلغین می تواند برای رسیدن به اهداف والای انسانی موثر باشد.

وی برضرورت عمق‌بخشی بیشتر به شب‌های قدر تاکید کرد و گفت: این شب‌ها بسیار مهم و بافضیلت بوده و شب‌های آسمانی و عرفانی محسوب می شود که باید از این فرصت نهایت استفاده شود.

وی با بیان اینکه جوانان از این فرصت بسیار گران‌بها نهایت استفاده و بهره معنوی را داشته باشند،ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فرصت‌های شب قدر پیوست قرآن و عترت است.

این مسئول برضرورت توجه جامعه اسلامی به این دو امانت بزرگ تاکید کرد و افزود: باید با عمل به آموزه‌های الهی قرآن و عترت در مقابل هجمه های دشمن مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان شب‌های قدر را فرصت بسیار مناسبی برای انس با کتاب آسمانی و انسان‌سازعنوان کرد و افزود:قرآن باید در متن زندگی مردم نهادینه شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر