logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۷۱۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸؛

تیم ملی والیبال ایران – ژاپن/ سامورایی ها زیر تیغ مردان بلند پرواز ایران

تیم-ملی-والیبال-ایران-–-ژاپن-سامورایی-ها-زیر-تیغ-مردان-بلند-پرواز-ایران-

تیم ملی والیبال ایران سومین مسابقه خود را در هفته نخست لیگ ملت‌ها مقابل ژاپن در شهر روئن فرانسه برگزار می‌کند.

به گزارش موج رسا;   پرونده هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال 2018، برای تیم ملی ایران با برگزاری دیدار مقابل ژاپن بسته خواهد شد. تیم ملی والیبال ایران که پیش از این 2 مسابقه با فرانسه و استرالیا برگزار کرده است، در آخرین دیدار هفته نخست باید به مصاف تیم ملی والیبال ژاپنبرود.

دیدار دو تیم ایران و ژاپن از ساعت 17 و 30 امروز برگزار خواهد شد و از آنجایی که یک نبرد تمام آسیایی را شاهد هستیم، پیش‌بینی می‌شود بازی تماشایی و جذابی از آب دربیاید.

 ژاپنی‌ها هرچند در طول تاریخ والیبال همواره قدرت اول آسیا به شمار می‌رفتند اما پس از قدرت گرفتن موشکی ایران به تیم دوم قاره کهن تبدیل شدند. با این حال این تیم با بهره‌مندی از متدهای جدید توانست بار دیگر به شرایط ایده‌آل دست پیدا کند. در چند سال اخیر در والیبال پیشرفت قابل توجهی داشتند و این پیشرفت موجب شده است رفته رفته بار دیگر به یکی از مدعیان در آسیا و حریفی نزدیک به ایران تبدیل شوند. والیبال ژاپن در سال 1972 با ابداع پاس‌های سرعتی، همه تیم‌های حاضر در المپیک مونیخ را غافلگیر کرد و به مدال طلا دست یافت. در واقع تیم سرزمین آفتاب تابان، نه تنها پر افتخارترین تیم مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی، بلکه تنها تیم قاره کهن است که در بازی های المپیک، قهرمانی جهان و جام جهانی صاحب مدال شده است.

ایران – ژاپن؛ نبرد تمام آسیایی هفته نخست در روئن

دهه های 60 و 70 میلادی، دوران طلایی والیبال ژاپن بود اما حالا سال هاست که این تیم فقط به افتخارات آسیایی دلخوش کرده است. پاس سرعتی که روزی باعث قهرمانی ژاپن در المپیک شده بود، حالا به یکی از مهمترین برنامه های هجومی تیم های مدرن تبدیل شده اما ژاپنی ها مانند دیگر تیم های شرق آسیا نتوانستند خود را با تحولات جدید این ورزش هماهنگ کنند.

ژاپن به دلیل قدرت حامیان مالی و تولیدکننده های این کشور، همواره مورد توجه ویژه فدراسیون بین المللی والیبال بوده است. این کشور میزبان همیشگی جام جهانی و جام قهرمانان بزرگ جهان است و در چند دوره اخیر هم همواره میزبانی رقابت های انتخابی المپیک به این کشور رسیده است. این توجه ویژه باعث شده است ژاپن در لیگ جهانی و در حال حاضر نیز به لیگ ملت های والیبال هم وارد شود اما همچنان نتوانسته خود را به نزدیکی افتخارات گذشته هم برساند.

توکیو میزبان بازیهای المپیک 2020 است و ژاپنی ها می خواهند قدرت ورزش خود را به رخ دنیا بکشانند. این تیم که در شش دوره گذشته بازی های المپیک، فقط یک بار سهمیه والیبال را کسب کرده بود، این بار به لطف میزبانی، در المپیک به میدان می رود، شاید بخت با این تیم یار بود و توانست با حمایت تماشاگرانش یادی از ایام خوش گذشته زنده کند.

ایران – ژاپن؛ نبرد تمام آسیایی هفته نخست در روئن

یوئیچی ناکاگایچی بازیکن دهه 90 تیم ملی ژاپن، از سال 2017 هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا ژاپنی ها را برای حضور در المپیک 2020 توکیو آماده کند.کونیهیرو شیمیزو مهم‌ترین ستاره والیبال ژاپن در یک دهه گذشته، از تیم ملی خداحافظی کرده و حالا ماساهیرو یاناگیدا کاپیتان و دریافت کننده ژاپنی ها، اثرگذارترین بازیکن این تیم در خط حمله محسوب می شود.

تیم ملی والیبال ژاپن پر افتخارترین تیم آسیا به شمار می‌رود. درخشان ترین عنوان در کارنامه افتخارات این تیم کسب مدال طلای المپیک است. عنوانی که به غیر از کشور ژاپن هیچ تیم آسیایی دیگری به آن دست پیدا نکرده است. ژاپنی‌ها علاوه بر کسب مدال طلا یک نقره و یک برنز المپیک نیز در کارنامه دارند. در مسابقات قهرمانی جهان و جام جهانی نیز دو عنوان قهرمانی را بدست آورده‌‌اند. در مسابقات جام قهرمانان بزرگ مدال برنز بدست آوردند. در مسابقات قهرمانی آسیا تیم ملی ژاپن پرافتخارترین تیم است. 9 طلا، 3 نقره و 3 مدال برنز در کارنامه مسابقات قهرمانی آسیایی این تیم جا خوش کرده است.

تیم ملی والیبال کشورمان امروز از ساعت 17 و 30 به مصاف ژاپن خواهد رفت تا آخرین دیدار خود در هفته نخست را در کشور فرانسه برگزار کند. در دیگر مسابقه این گروه تیم ملی والیبال فرانسه به مصاف استرالیا خواهد رفت. پس از پایان هفته نخست لیگ جهانی تیم ملی ایران به آرژانتین سفر خواهد کرد تا در هفته دوم  این مسابقات به میدان برود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر