logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۷
[ شناسه خبر : ۷۰۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

آمریکا در قبال فشار به ایران از برخی کشورهای عربی منطقه پول گرفته است/ اقدامات اخیر آمریکا بیشتر جنبه جنگ روانی دارد

آمریکا-در-قبال-فشار-به-ایران-از-برخی-کشورهای-عربی-منطقه-پول-گرفته-است-اقدامات-اخیر-آمریکا-بیشتر-جنبه-جنگ-روانی-دارد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره نتایج انتخابات اخیر در لبنان و عراق و همچنین شکست مسلم آمریکا در به راه انداختن یک جنگ نیابتی دیگر در منطقه گفت: وقتی آمریکا می بیند در هیچ کجایی منطقه جایی نداشته و تمام نقشه های آنها با شکست مواجه شده است دست به اقدامات کور می زند که یکی از آنها سخنرانی سخیف وزیر امور خارجه آمریکا بود.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل صدقی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات پمپئو و 12 موردی که اعلام کرده بود اظهار داشت: اظهارات پمپئو و اقدامات اخیر ترامپ نشان می دهد که همه به دنبال ایجاد یک جنگ روانی در کشور ما هستند.

وی در ادامه افزود: ادعاهایی که پمپئو مطرح کرد همه تهمت بودند، اینکه ایران اقدامات تروریستی انجام می دهد؛ یا اینکه رهبر القاعده در تهران نگهداری می شود و ... تماماً تهمت است؛ ادعاهای آنها مبنی بر تلاش ایران برای دست یابی به بمب اتم فقط در حد ادعاست.

این کارشناس منطقه در ادامه افزود: بازرس های آژانس تاکنون بارها از مراکز هسته ای ایران بازدید و روند برنامه هسته ای ایران را مورد تأیید قرار داده‌اند. آزانس تا کنون راستی آزمایی را انجام داده و ادعا کرده است که ایران فعالیت هسته ای صلح آمیز دارد این اظهارات پمپئو با آنچه که آژانس درباره ایران می گوید متفاوت است.

صدقی با بیان اینکه اظهارات و عصبانیت پمپئو هنگام بیان این سخنان حاکی از ناتوانی آنهاست عنوان کرد: دنیا امروز چنین رفتارهای تندی را نمی پذیرد و کشورهای دنیا با این نوع از اقدامات آمریکا علیه ایران همراهی نمی کنند. این سبک از تحریم های شدید و منزوی کردن کشورها دیگر قابل قبول نیست؛ هرچند ایران نشان داده است در شرایط تحریم هم می تواند مسیر خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای حمله به سوریه گفت: آمریکا بعد از چندین هفته رایزنی در نهایت بیشتر از چند موشک نتوانست به سمت سوریه پرتاب کند پس گزینه نظامی آمریکا به ایران یک احتمال صفر و خیالی پوچ و تو خالی است.

این کارشناس مسائل سیاسی و منطق هدر ادامه گفت: مشکل آمریکا این است که ایران دارای قدرتی است که می تواند منطقه و حتی دنیا را تحت تأثیر خودش قرار بدهد؛ مقابله با ایران از طریق تحریم، گزینه نظامی و ... روش درستی نیست و آنها دیدند که ایران پای میز مذاکره منطقی قرار می گیرد.

صدقی با بیان اینکه اقدامات اخیر ترامپ و صحبت های پامپئون بیشتر یک جنگ روانی است عنوان کرد: هدف آمریکا از به راه انداختن این جنگ روانی ترساندن مسئولان ما از تحریم و آوردن آنها پای میز مذاکره برای فعالیت های بعدی است؛ وقتی مسئولان تسلیم شوند، تغییر رفتار می دهند و خواسته های آمریکا را قبول می کنند.

وی در ادامه گفت: اتحادیه اروپا هم مخالف مسائل موشکی ایران است و از همین رو سیاست های آمریکا را پذیرفته اما از جهت دیگر در حال بازی کردن نقش پلیس خوب است؛ اما روشی که ترامپ پیش گرفته تا حدی هم مورد قبول اتحادیه اروپا نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره نتایج انتخابات اخیر در لبنان و عراق و همچنین شکست مسلم آمریکا در به راه انداختن یک جنگ نیابتی دیگر در منطقه تصریح کرد: وقتی آمریکا می بیند در هیچ کجایی منطقه جایی نداشته و تمام نقشه های آنها با شکست مواجه شده است دست به اقدامات کور می زند که یکی از آنها سخنرانی سخیف وزیر امور خارجه آمریکا بود.

صدقی در ادامه افزود: آمریکایی ها با این اظهارات بیشتر به دنبال به راه انداختن سر و صدا هستند که بابت سر و صدای خودشان از برخی از کشورهای عربی در منطقه پول دریافت کنند جنگ آمریکا با ایران یک جنگ حقیقی نیست بلکه آنها به دنبال جذب سرمایه از این کشورها هستند.

وی در ادامه گفت: ترامپ تاجر است و بیشتر از آنکه به دنبال به راه انداختن جنگ و ایجاد هزینه برای خودش باشد، در پی کسب سرمایه های کشورهای منطقه با فروش سلاح به آنهاست.

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به اینکه تهدیدهای ترامپ شرکت های بزرگ اقتصادی را می ترساند عنوان کرد: قطعاً به خاطر این تهدیدها شرکت های بزرگ از ایران خارج می شوند اما قطعاً ایران می تواند همکاری خود را با شرکت ها و بانک‌های کوچک ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر