logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۶۸۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده وزارت امور خارجه:

صنعت گردشگری ابزاری برای ترویج صلح و دوستی بین ملت ها است

صنعت-گردشگری-ابزاری-برای-ترویج-صلح-و-دوستی-بین-ملت-ها-است

نماینده وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; علیخانی در مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم، با تبریک میلاد منجی عالم بشریت،حضرت مهدی (عج)،اظهار داشت: برگزاری موفقیت آمیز جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم را به دست اندرکاران زنجان تبریک عرض می نمایم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت ها محسوب می شود، افزود: یکی از اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی معرفی ابعاد برجسته تمدن هزاران سالانه کشور است.

این مسئول بیان داشت: تمدن هزار سالانه کشور موجب وحدت در جامعه شده است و این تمدن به عنوان سرمایه ای گرانبها است.

نماینده وزارت امور خارجه برگزاری جشنواره اکوی را  از جمله ابتکارات کشور برای معرفی تمدن ایرانی به جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده،میزان ورود گردشگر در برنامه ششم توسعه به 20 میلیون نفر می رسد که برای رسیدن به این هدف باید سیاست ها و برنامه ها مناسبی برای جذب گردشگری اتخاذ شود.

علیخانی بر ضرورت توسعه گردشگری به عنوان یکی از حوزه های مهم اقتصاد و توسعه تاکید کرد و گفت:این صنعت دارای ویژگی منحصر به فرد است که با سرمایه گذاری اندک منافع اقتصادی را تامین می کند.

وی ادامه داد: این صنعت به عنوان یکی از نمودهای توسعه سبز است و وزارت امور خارجه با ایجاد دیپلماسی اقتصادی و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های بخش های مختلف به این امر کمک می کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در این زمینه استفاده از ظرفیت های سازمان اکو در دستور این وزارتخانه است،گفت: برگزاری مستمر جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم نمونه ای از هم افزایی بین این وزارتخانه و استان زنجان است.

نماینده وزارت امور خارجه با اشاره به حمایت وزاری عضو سازمان اکو در بیست و سومین شورای وزرای عضو اکو،افزود: موضوع برگزاری این جشنواره در بیانیه نهایی درج شد و ورزای خارجه این سازمان در دوشنبه این جشنواره را مهمترین رویداد فرهنگی قلمداد کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر