logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳
[ شناسه خبر : ۶۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

مراسم بزرگداشت روز همبستگی با زندانیان اسلام گرای جمهوری آذربایجان در مسجد میدان تبریز برگزار شد+ تصاویر

مراسم-بزرگداشت-روز-همبستگی-با-زندانیان-اسلام-گرای-جمهوری-آذربایجان-در-مسجد-میدان-تبریز-برگزار-شد+-تصاویر

مراسم بزرگداشت روز همبستگی با زندانیان اسلام گرای جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه مورخ ۲۳ /۱/ ۹۷ با شرکت اقشار مختلف مردم انقلابی و ولایتمدار تبریز بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد میدان تبریز (خیابان مقصودیه) برگزار گردید.

به گزارش موج رسا; به نقل از آران نیوز ؛ مراسم بزرگداشت روز همبستگی با زندانیان اسلام گرای جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه مورخ ۲۳ /۱/ ۹۷ در شب شهادت امام موسی کاظم  به همت هیئات عزاداری شهدای گمنام و وارثان ثارالله و با شرکت اقشار مختلف مردم  انقلابی و ولایتمدار تبریز بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد میدان تبریز (خیابان مقصودیه) برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا شاعر اهل بیت آقای مشهوری اشعار زیبایی را در خصوص زندانیان، مبارزان نهضت اسلامی جمهوری آذربایجان و شهدای نارداران قرائت کردند.

سپس در ادامه مراسم خطیب توانا و مشهور تبریز حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا برگی به عنوان میهمان ویژه سخنرانی کردند . ایشان ایتدا در شام غریبان حضرت امام موسی کاظم (ع) به مظلومیت و عدم سکوت ان حضرت در مقابل ظلم ظالمان حاکم اشاره کردند و سپس به تبیین شرایط خفقان و سرکوب دینداران در جمهوری آذربایجان و زندانیان اسلام گرا  پرداخته و اظهار داشتند:

"جمهوری آذربایجان پاره تن اسلام است. این کشور دومین کشور شیعه جهان است. ۹۷ درصد مردم آذربایجان مسلمان و ۸۳ درصد شیعه دوازد امامی هستند. آن ها در طول تاریخ عشق و محبت خود را نسبت به امام حسین ع و امیرالمومنین حفظ کرده اند. حتی در دوره سرکوب های تزاری و حکومت شوروی سینه به سینه اعتقادات خود را حفظ کرده اند."

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا برگی افزودند:

"در چنین کشوری حکومتی حاکمیت دارد که به مناسبت عید ارامنه (کریسمس و ژانویه) یک هفته تعطیل می کند ولی روز عاشورا را تعطیل نمی کند. در جمهوری آذربایجان حکومت یا حسین گفتن و سینه زنی را قدغن می کند ولی مجوز برگزاری هم جنس بازان را می دهد یا کنسرت برگزار می کند."

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به حاج محسن صمد اف رهبر زندانی حزب اسلام آذربایجان اشاره کردند و افزودند: "این شخص فرهیخته ۵ سال در حوزه علمیه قم تحصیلات دینی داشته و به دلایل واهی به زندان افتاده است. ایشان صرفا به دلیل ایستادگی در مقابل اقدامات ضددینی و حفظ حجاب بازداشت شده است. یا روحانی مشهور سردار حاج حسنلی فقط به خاطر برگزاری نماز جمعه بازادشت و زندانی شده است. امروز ۱۸۰ نفر مدافع اسلام و قرآن در زندان های جمهوری آذربایجان زندانی هستند که همه شان افراد تحصیل کرده می باشند."

 حجت الاسلام  والمسلمین حاج آقا برگی در بخش پایانی صحبت های خود خاطر نشان کردند:" که مردم ایران شیعه مکتب امیر المومنین  هستند و نمی توانند در مقابل ظلم و ستم به مسلمانان و شیعیان آذربایجان بی تفاوت باشند.  ایشان تاکید کردند کسانی که  مسلمانان را زندانی می کنند و آنان را در ایام اربعین به شهادت می رسانند باید جواب پس دهند."

لازم به ذکر است در پایان مراسم مداحان اهل بیت آقایان حاج مقصود پور رادی، حاج بیوک آسایش، حاج مهدی خادم آذریان و حاج احمد بالایی به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.









انتهای پیام/

فرم ارسال نظر