logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۶۳۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

برگزاری مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال رهبر فقید حزب اسلام آذربایجان در تبریز

برگزاری-مراسم-گرامیداشت-هفتمین-سالگرد-ارتحال-رهبر-فقید-حزب-اسلام-آذربایجان-در-تبریز-
 
مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال رهبر فقید حزب اسلام آذربایجان در مسجد صاحب الامر(عج) تبریز برگزار شد.

به گزارش موج رسا;به نقل از آران نیوز، مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال رهبر فقید حزب اسلام آذربایجان روز جمعه ۲۵ اسفند از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح به همت هئیت انصار الحسین (ع) در مسجد صاحب الامر(عج) تبریز برگزار گردید. 

در این مراسم  باشکوه که با شرکت گسترده اقشار مختلف مردم، هیئت های عزاداری و با حضور حجت الاسلام دکتر آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه تبریز برگزار شد، سخنران مراسم حجت الاسلام حاج آقا نوین ابتدا به حاکمیت ۷۰ ساله کمونیست ها در جمهوری آذربایجان و نابودی تمام نمادهای دینی و مساجد و مبارزه بی امان با اسلام اشاره کردند و سپس در مورد مبارزات حاج علی اکرام علی اف رهبر فقید حزب اسلام آذربایجان و علاقه شدید ایشان به انقلاب اسلامی صحبت کردند و اعلام نمودند حاج علی اکرم براثر فشار مبارزات و شکنجه های وارده شهید شدند و به مرگ عادی فوت نکردند.
سخنران مراسم همچنین حاج علی اکرام را انسانی فوق العاده دانستند و عنوان داشتند که ایشان از رویش های اسلام و از هسته های اولیه اسلام در جمهوری آذربایجان بود و موفق به تاسیس حزب اسلام شد. 
 
حجت الاسلام حاج آقا نوین در بخش دیگری از سخنان خود به نفوذ گسترده اسرائیل در تمام مراکز تصمیم گیری جمهوری آذربایجان، ساخت تاسیسات نظامی و خرید زمین در این کشور اشاره کردند و اظهار داشتند که اسرائیل دولتمردان جمهوری آذربایجان را تحریک می کند و سعی دارد ایران را به عنوان دشمن به آن ها معرفی کند، در حالی که ایران به غیر از دوستی و برادری هیچ هدفی در جمهوری آذربایجان ندارد.
در ادامه مراسم مداح تبریزی و  معروف اهل بیت حاج مهدی خادم آذریان به مداحی پرداختند.
 
لازم به ذکر است «حاج علی‌اکرام علی‌اف»‌ فعال شیعی و رهبر سابق حزب اسلام آذربایجان در شهر نارداران زاده شد. فعالیت‌های دینی و اجتماعی این شخصیت دینی و سیاسی در جمهوری آذربایجان تحت تأثیر انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد. در حقیقت وی یکی از رهبران تاثیرگذار و خدوم اسلام و تشیع و اندیشه‌های امام راحل در قفقاز و جمهوری آذربایجان بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر