logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۶۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

روحاني زنداني در باکو: عاملان جنايات نارداران به جزاي عمل خود خواهند رسيد

روحاني-زنداني-در-باکو:-عاملان-جنايات-نارداران-به-جزاي-عمل-خود-خواهند-رسيد

حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر زنداني «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوري آذربايجان با انتشار نامه اي از زندان ، ابراز اطمينان کرد در نتيجه مبارزه مردم اين کشور، قاتلان شش نفر در حمله پليس به  مجلس عزاداري امام حسين (ع) در نارداران در 26 نوامبر 2015 ، به جزاي عمل خود خواهند رسيد.

به گزارش موج رسا; به نقل از راکورس تي وي، طالع باقرزاده در نامه اي که خطاب به «عباس حسين»، يکي ديگر از فعالان زنداني «جنبش اتحاد مسلمانان» در زندان قوبوستان نوشته و منتشر کرده است، افزود : « تو محبوس و محکوم نيستي.  زنداني واقعي ، حاکميت و کساني هستند  که از تو مي ترسند و تو را  به 20 سال زندان محکوم کرده اند.  آنها زنداني به خود و ولعشان به حاکميت هستند. اما، تو با ايستادگي ات در پشت ميله هاي زندان، از دادستاني که حبس تو را درخواست کرد و از قاضي که برايت حکم زندان صادر کرد و همچنين از سفارش دهنده اين حکم، آزادتري.»
طالع باقرزاده افزوده است : « ترديدي نيست که وعده خداوند حق است و دير يا زود ، همگان پاسخگوي اعمال خود خواهند بود و کساني که بر اين ملت ظلم مي کنند، در مقابل تاريخ و انسانيت و خداوند جواب خواهند داد. باور دارم که پيش از آن، عاملان جنايت نارداران و قاتلان شش انسان بي گناه در آنجا و غاصباني که سالهاست حق مردم را غصب  و وطنمان را به ويرانه تبديل کرده اند، در مقابل اين ملت مجازات خواهند شد و  اين نيز در نتيجه مبارزات ما و ملتمان حاصل خواهد شد.»
طالع باقرزاده با استناد به آيه 55 سوره «غافر» قرآن کريم، دينداران زنداني در جمهوري آذربايجان را به صبر فراخوانده است.
«راکورس تي وي» همچنين در خبر ديگري از برگزاري نخستين نشست دادگاه عالي (جمهوري) آذربايجان در رسيدگي به شکايت تجديدنظر  شانزده متهم «پرونده نارداران 1» خبر داد که درپي واقعه 26 نوامبر 2015  نارداران دستگير شده اند.
در عمليات ويژه وزارت کشور جمهوري آذربايجان در نارداران در 26 نوامبر 2015،  شماري از اعضاي «جنبش اتحاد مسلمانان» از جمله طالع باقرزاده، راسم ميرزا، جبار جباروف، جهاد بالاکيشي زاده، شامل عبدالله اف، عاقل اسماعيل اف، رامين ياري اف، عباس قلي اف، ابراهيم خداوردي اف، اعتبار اسماعيل اف،  بهروز عسکروف، علي حسرت نوري اف، علي بالا ولي اف، فرهاد بالايف، عباس تقي زاده و عباس حسين دستگير و به اتهاماتي نظير «قتل ، تروريسم، ايجاد اغتشاش عمومي، ايجاد عداوت قومي ، نژادي و ديني ، عدم اطاعت دستور نماينده قانوني دولت، فراخوان عليه دولت » تحت پيگرد قرار گرفتند.
در 25 ژانويه 2017 ، دادگاه جرايم سنگين باکو  براي متهمان «پرونده نارداران 1» حکم صادر کرد. براساس اين حکم، طالع باقرزاده و عباس حسين به 20 سال و ساير متهمان به زنداني هاي طولاني مدت 14 تا 19 ساله محکوم شده اند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر