logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۵۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

ممنوعیت های جدید و کاهش چشمگیر سهمیه حجاج جمهوری آذربایجان

ممنوعیت-های-جدید-و-کاهش-چشمگیر-سهمیه-حجاج-جمهوری-آذربایجان

طبق اعلام اداره مسلمانان قفقاز و توافقات بعمل آمده با مقامات عربستان سعودی، حجاج جمهوری آذربایجان در حج امسال اجازه خارج شدن از محدوده زیارتی به ویژه مکه و مدینه را در زمان زیارت نخواهند داشت.

به گزارش موج رسا;به نقل از مرکز فرهنگی قفقاز ،حجاج جمهوری آذربایجان در صورت عدم رعایت به این توافقنامه دوطرفه موظف به پرداخت کفاره خواهند شد و اداره مسلمانان قفقاز هیچ مسئولیتی در این باره برعهده نخواهد داشت.

بنا بر اعلام اداره مسلمانان قفقاز؛ در سال جاری میلادی ۲۰۱۸ فقط ۶۰۰ نفر از حجاج جمهوری آذربایجان می توانند به حج سفر کنند. این تعداد کم ترین سهمیه مربوط به حجاج جمهوری آذربایجان است که می خواهند به زیارت خانه خدا مشرف شوند.قیمت هر سفر حج به ارزش ۴۱۵۰ دلار خواهد بود که با توجه به تغییرات صورت یافته برای سهیمه های حج برای این کشور، ۶۰۰ نفر به عنوان سهمیه سال جاری برای شرکت در سفر حج در نظر گرفته شده است، این سهمیه در سال قبل ۹۰۰ نفر بود.

با توجه به آمارهای ارائه شده، سهمیه حجاج آذربایجانی از سال ۲۰۰۹ کاهش چشم گیری داشته، به گونه‌ای که به طور ناگهانی در تابستان ۲۰۰۹ طبق سهمیه اعلام شده این آمار از ۶ هزار نفر به ۲ هزار نفر کاهش یافت.

بعد از چند سال دوباره این سهمیه به ۴ هزار نفر افزایش یافت و همچنین با افت و خیزهای متوالی این آمارها، نهایتاً سهم حجاج آذری به ۱۴۰۰ نفر رسید و تا ۲۰۱۷ که طبق اعلام رسمی، تنها ۶۰۰ نفر توانست به حج مشرف شوند.

البته این کاهش آمار ضمن وابستگی به مشکلات موجود در وضعیت اقتصادی کنونی در جمهوری آذربایجان، از طرفی دیگر نیز به تداوم وضعیت موجود در زمینه مسائل و مشکلات دینی این کشور مرتبط می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر