logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۵۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

باز شدن پای بدافزارها به تلگرام

باز-شدن-پای-بدافزارها-به-تلگرام-

پژوهشگران امنیتی آسیب‌پذیری جدیدی را در نسخه دسک‌تاپ پیام‌رسان تلگرام یافته‌اند که به هکرها امکان می‌دهد ارزهای دیجیتالی از حساب کاربری رایانه‌های قربانی به سرقت ببرند.

به گزارش موج رسا; در ماه اکتبر گذشته بود که یک متخصص و پژوهشگر امنیتی فعال در شرکت کاسپرسکی اعلام کرد که کاربرانی که از نسخه دسک‌تاپ ( ویندوز) رایانه پیام‌رسان تلگراماستفاده می‌کنند، در معرض بدافزار جدیدی قرار خواهند گرفت که مجرمان سایبری با سوءاستفاده از حساب‌های کاربری و رایانه آنها قادر خواهند بود ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون مونرو، بیت کوین و راZCash به سرقت ببرند.

این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آنها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند. از زمانی که این ارزهای دیجیتالی بازار پررونقی برای خود پیدا کرده‌اند، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری به منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) بدون اجازه آنها سوءاستفاده می‌کنند که این امر می‌تواند مشکلات و چالش‌های متعددی را برای کاربران در فضای اینترنت ایجاد کند.

الکسی فیرش - از متخصصان امنیت سایبری شرکت کاسپرسکی - که پیشتر از بدافزار نسخه رایانه پیام‌رسان تلگرام خبر داده بود، هم اکنون اعلام کرده است که تمامی کاربرانی که از نسخه ویندوز یا دسک‌تاپ این پیام‌رسان استفاده می‌کنند، در معرض سوءاستفاده هکرها و سرقت اطلاعات شخصی و مالی خواهند بود.


هرچند که وی خاطر نشان کرده است این بدافزار از ماه مارس سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی فعال بوده و بسیاری از رایانه‌ها را در سراسر جهان قربانی اهداف مجرمان سایبری کرده است اما وی با انتشار مطلبی در وبلاگ اختصاصی خود تاکید کرده است که کاربران تلگرام دسک‌تاپ باید از این پس منتظر آسیب‌های فراوان و سرقت ارزهای دیجیتالی باشند و به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی باید سیستم امنیتی و آنتی ویروس‌های پیشرفته‌ای برروی رایانه‌های خود نصب کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر