logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۵۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مخالفت نمایندگان با پیشنهاد افزایش اعتبار یارانه‌ها

-مخالفت-نمایندگان-با-پیشنهاد-افزایش-اعتبار-یارانه‌ها

وکلای ملت در نشست علنی امروز خانه ملت، با پیشنهاد افزایش اعتبار یارانه‌های نقدی و غیرنقدی در سال آینده مخالفت کردند.

به گزارش موج رسا; به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز شنبه (۲۸ بهمن ماه ۹۶) در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی را مورد بررسی قرار دادند.


نمایندگان پس از بحث و تبادل نظر با این پیشنهاد که درباره افزایش میزان اعتبار یارانه‌های نقدی و غیرنقدی برای توزیع در خانوار‌ها در سال ۹۷ بود، موافقت نکردند.

براساس پیشنهاد حاجی بابایی افزایش اعتبار یارانه‌های نقدی و غیرنقدی از ۳۰ هزار میلیارد تومان تا ۴۱ هزار میلیارد تومان در صورت افزایش درآمد‌های این جدول بلامانع عنوان است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم با اعلام مخالفت دولت درباره این پیشنهاد، طی سخنانی اظهار داشت: شفاف سازی هر چه بیشتر ارقام و اعداد لایحه بودجه ۹۷ که با موافقت و همکاری دولت مواجه است، شرایط بسیار خوبی را برای سال آینده به وجود می‌آورد تا مردم از هم اکنون بدانند برای سال ۹۷ مسئولان تقنینی و اجرایی قرار است چه اقدامی برای جامعه انجام دهند.

وی افزود: دولت در سال آینده حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند در حالی که این مبلغ در سال‌های گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و برای افزایش یارانه خانوار‌ها ۴ هزار میلیارد تومان اضافه کردیم؛ اما دولت از برنامه از پیش هماهنگ شده با برخی از نمایندگان برای پرداختن به کار‌های دیگر مبلغ یارانه‌ها را از ۴۶ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان در لایحه کاهش داد، اما این پیشنهاد دولت با موافقت مجلس روبرو نشد و حتما نمایندگان فهیم صلاح مردم را بهتر تشخیص می‌دهند.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت با تصمیم مجلس هماهنگ خواهد شد و مستقلا اقدامی را در این خصوص انجام نخواهد داد، گفت: با پیشنهاد ۴۱ هزار میلیارد تومانی مشروطی که آقای حاجی بابایی ارائه کرد پیشنهاد معقولی است که با آن موافقیم، هرچند که این عدد با ۴۶ هزار میلیارد تومان مدنظر دولت فاصله دارد و باید برای افرادی که مستغنی هستند فکری کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر یارانه ۲۳ یا ۳۰ هزار میلیارد تومانی تصویب می‌شد یارانه نقدی نیمی از افراد یارانه بگیر برای سال آینده حذف می‌شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر