logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۵
[ شناسه خبر : ۵۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

20 اسفند آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند

20-اسفند-آخرین-مهلت-ثبت-نام-کارت-ملی-هوشمند-

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:20 اسفند ماه آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند است و این زمان تمدید نمی شود.

به گزارش موج رسا; ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تاکنون چندین مرتبه اعلام شده که مهلت ثبت نام کارت های هوشمند تاپایان سال 96 است و مردم باید تا20  اسفند برا ی صدور آن اقدام کنند، اظهار کرد: ایرانیانی که خارج از کشور هستند و تاریخ اعتبار کارت آنها بعد از سال 96 است محدودیتی ندارند.

ابوترابی با بیان اینکه تاکنون 31 میلیون کارت صادرشده است از دو مرحله ای بودن صدورکارت هوشمند خبرداد و افزود: در مرحله اول پیش ثبت نام بامراجعه به دفاتر ثبت احوال و یا سایت سازمان انجام می گیرد و مرحله دوم آن تکمیل فرم ثبت نام است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه  فرایند ثبت نام کارت ملی یکماهه است، گفت: بدلیل کنترل کیفیت شاید این زمان طولانی تر هم شود البته طولانی ترشدن فرایند صدور بیش از یک ماه فقط در شهر تهران است.

وی افزود: بیش از2000 نقطه برای پیش ثبت نام در نظرگرفته شده و ظرفیت کافی برای انجام پیش ثبت نام وجود دارد و هموطنان بامشکلی مواجه نخواهند شد.

ابوترابی اضافه کرد: در مرحله پیش ثبت نام مبلغی دریافت نمی شود ولی برای صدورکارت 31 هزار تومان بایدپرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در آینده از کارت ملی هوشمند برای استعلام، انجام اموربانکی و دربعضی از بانک ها بعنوان کارت بانک و عملیات بانکی استفاده می شود گفت: کارت ملی چند منظوره خواهد بود.

ابوترابی اضافه کرد: برای افرادی که کارت ملی هوشمند صادرشده می توانند از آن برای احراز هویت استفاده کنند. کسانی که می خواهند ازاین کارت در حوزه های مختلف استفاده کنند از نظر امنیتی پین کد مخصوصی داده شده که بیانگر اثر انگشت و هویت فرد است. این کار برای راستی آزمایی صورت می گیرد.

وی گفت: برای صدور کارت ملی هوشمند در روستاهای دورافتاده ایستگاه های سیار مستقر شده است. در شهرتهران نهادها و سازمان هایی که بیشترین تجمع را دارند ایستگاه هایی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: ما نهایت سعی مان راخواهیم کرد که مردم دچار مشکل نشوند و بعداز فروردین و اردیبهشت هم الباقی کارت های صادرشده ارایه می شود.

ابو ترابی گفت: در شهرهای قم اصفهان و سمنان حذف مدرک صورت گرفته است.

وی افزود: اگر لازم باشد که زمان ثبت نام را تمدیدکنیم از طریق رسانه ها و سایت های مربوطه اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر