logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۵۷۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
پشت پرده کشکمکش های استیضاح ربیعی؛

رونمایی از ورژن جدید ژن خوب/ بستگان نائب رئیس مجلس در شرکت وابسته به وزارت کار چه می‌کنند؟

رونمایی-از-ورژن-جدید-ژن-خوب-بستگان-نائب-رئیس-مجلس-در-شرکت-وابسته-به-وزارت-کار-چه-می‌کنند؟

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه حرمت امامزاده را باید متولی آن نگاه دارد عنوان کرد: پزشکیان تنها چند دقیقه رئیس مجلس بود اما در همین چند دقیقه اقدام غیر قانونی بزرگی انجام داد و خود را فراتر از قانون دانسته است.

به گزارش موج رسا; اخیرا طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

پیش از این یک بار دیگر طرح استیضاح علی ربیعی در اختیار هیأت رئیسه قرار داده شده بود اما نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دستور کار هیئت رئیسه مجلس خارج شده است.

پزشکیان در توضیح این اقدام گفته بود که درباره درخواست استیضاح آقای ربیعی در هیئت رئیسه مجلس صحبت کردیم و درباره تعداد متقاضیان استیضاح نیز بحثهایی مطرح و قرار شد اگر تعداد همانقدر باقی ماند استیضاح را اعلام کنیم و اگر کاهش پیدا کرد آن را اعلام نکنیم.

وی در توضیح این کار گفته بود: وقتی۳ نفر امضای خود را پس گرفتند، بنابراین آقای رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه امضا کرد که استیضاح از دستورکار خارج شود.

حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار،جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی که از ابتدا پیگیر موضوع استیضاح ربیعی و مطالبات کارگران بود نسبت به این اقدام غیر قانونی هیأت رئیسه واکنش نشان داده و در این خصوص گفت: آیا رئیس و نایب رئیس مجلس از قانون فراتر هستند که این طرح استیضاح اعلام وصول نشده است؟ اگر استیضاح وزیر تعاون اعلام وصول نشود، تمام کسانی که از این کار ممانعت کرده اند، خلاف قانون و شرع عمل کرده اند و هر کاری غیر از اعلام وصول استیضاح خلاف قانون است.

مقصودی با اشاره به بند 11 از ماده 4 خطاب به پزشکیان گفته بود: شما سوگند یاد کرده اید که به صورت عملی به قانون الزام داشته و مجری آن باشید اما در شرایطی که بسیاری از نمایندگان به صورت قانونی استیضاح ربیعی وزیر کار را امضا کرده و تحویل هیأت رئیسه داده شده است، شما به صورت کاملاً غیر قانونی این استیضاح را از دستور کار خارج کرده اید.

وی با بیان اینکه معاون شما هم اعلام کرده است که این اقدام غیر قانونی است بیان داشت: شما میگویید آقای لاریجانی گفته است استیضاح ربیعی از دستور کار خارج شود باید از شما و آقای لاریجانی پرسید آیا نظر شما فراتر از قانون بوده و رای شما بالاتر از 290 رأی نمایندگان مجلس است که اینگونه با طرح استیضاح برخورد می کنید.

نماینده مردم سبزوار بارها از هیأت رئیسه خواسته بود که مانند مدرس پایبند به قانون بوده و طبق قانون عمل میکرد، هیأت رئیسه هم بدون در نظر گرفتن پشت پرده های موجود استیضاح ربیعی را در دسترو کار مجلس قرار دهد.

تا کنون بارها سخن از استیضاح وزیر کار به مجلس کشیده شده است اما به نظر می رسد هر بار لابی های پشت پرده منجر به پس گرفتن تعدادی از امضاها و یا بی توجهی هیات رئیسه و خارج کردن آن از دستور کار می شود

حسین مقصودی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص نوع برخورد هیأت رئیسه مجلس با موضع استیضاح ربیعی، وزیر کار اظهار داشت: در مرحله قبل که پزشکیان استیضاح وزیر کار را از دستور کار خارج کرد، اقدام وی کاری کاملاً غیر اخلاقی، غیر قانونی و خارج از عرف و روال مجلس بود.

وی در ادامه گفت: طبق آئین نامه مجلس تا زمان اعلام وصول استیضاح اگر تعداد امضا کنندگان کمتر از حد نصاب نبود باید استیضاح اعلام وصول شود؛ آقای لاریجانی و پزشکیان این موضوع را به عهده آقای رنجبرزاده و دو سه نفر از پرسنل مجلس در حد مدیر کل قرار دادند که البته با پس گرفتن امضای برخی از نمایندگان باز هم استیضاح به قوت خود باقی مانده بود.

نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه حرمت امامزاده را باید متولی آن نگاه دارد عنوان کرد: پزشکیان تنها چند دقیقه رئیس مجلس بود اما در همین چند دقیقه اقدام غیر قانونی بزرگی انجام داد و خود را فراتر از قانون دانسته است. این اقدام آقای پزشکیان با مخالفت شدید برخی از نمایندگان لیست امید هم مواجه شد به طوری که آقای عثمانی هم به او تذکر داد.

مقصودی تصریح کرد: آقای پزشکیان در حالی در صحن علنی اعلام کرد که بعدا درباره استیضاح ربیعی تصمیم گیری می شود که قبل از آن از هیأت رئیسه به ما اعلام کردند که استیضاح وزیر کار را از دستور کار خارج شده است. حتی این مساله را دبیر کمیسیون اجتماعی هم تصریح کرد و پیش از اظهارات کذب پزشکیان گفت با امضای رنجبرزاده از هیأت رئیسه، استیضاح وزیر کار منتفی شده است.

وی با بیان اینکه قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را عنوان کرد: از یک طرف آقای پزشکیان مساله را به گردن آقای رنجبرزاده می اندازد و از طرف دیگر آقای رنجبرزاده می گوید من با دستور شخص آقای پزشکیان خروج استیضاح را از دستور کار مجلس امضا کردم. حرف نهایی ما این است که از هیأت رئیسه انتظار کار غیر قانونی نمی رود.

نماینده مردم سبزوار در خصوص حضور یکی از بستکان پزشکیان در یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت کار اظهار داشت: ما تحقیقاتی در این زمینه انجام داده ایم و اخباری هم مبنی بر حضور دختر یکی از بستگان نزدیک پزشکیان در شرکت پتروشیمی جم به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای این کشور با لیسانس شیمی به کسی کار به این مهمی را نمی دهند عنوان کرد: این فرد با لیسانس شیمی مسئول فاینانس شرکت پتروشیمی جم بوده و ماهانه حقوقی بالغ بر ده میلیون تومان می گیرد.

یه نظر می رسد لابی ها و تلاش های پشت پرده زیادی برای به انحراف کشاندن استیضاح ربیعی وزیر کار در مجلس به وجود آمده است و آنچه که مشخص است عقب افتادن استیضاح وزیر کار منجر به تضییع بیشتر حقوق کارگران در تامین اجتماعی، شستا و ... می شود.

اعتراض نمایندگان درباره عدم اعلام وصول استیضاح وزیر کار

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر