logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۵۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کوتاهی خانه ملت در سوال از وزیر؛

مجلس توپ را به زمین قوه قضائیه انداخت

-مجلس-توپ-را-به-زمین-قوه-قضائیه-انداخت

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بحران های اخیر گفت: شخص وزیر یعنی اقای آخوندی و مجموعه وزارت راه نمره قبولی از مجلس در خصوص مدیریت بحران های اخیر دریافت نمی کنند و یقینا وزارت راه وشهر سازی در مدیریت بحران اخیر مردود شده است.

به گزارش موج رسا; طی هفته های اخیر به دلیل بارش برف مشکلاتی به دلیل سوء مدیریت برخی از مسئولان در محور های مواصلاتی به استان تهران و شهرهای اطراف آن ایجاد شد که می توان در این باره به توقف 19 ساعته قطار مشهد تهران، مسدود شدن راه های مواصلاتی به استان تهران تا 20 ساعت و کندی عبور و مرور در این اتوبان ها ، مسدود شدن راه های هوایی و متوقف شدن پرواز های فرودگاه امام خمینی اشاره کرد که متاسفانه این بار هم اقای آخوندی مسئولیت این امر را بر عهده نگرفت و موضوع را به دیگر نهاد ها محول کرد.

در همین باره سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بحران های اخیری که در اثر بارش برف و زلزله در کشور ایجاد و سوء مدیریت هایی که در این بحران صورت گرفت اظهارداشت: در خصوص بارندگی های اخیر که مسئولان از آن به عنوان "بحران" در کشور یاد کردند باید در جواب انها گفت آیا بارش برف 30 سانتی متری در سایر کشور ها هم از آن به عنوان بحران یاد می شود؟ معلوم است که چنین موضوعی در سایر کشور ها بحران نیست.

وی بر همین اساس اضافه کرد: هواشناسی موضوع بارش برف را از قبل هشدار داده بود و هیچ جای توجیهی ندارد که مسئولان کم کاری خود را تقصیر نهادهای دیگر بیاندازند، واقعیت این است که در خصوص بارندگی های اخیر مسئولان کوتاهی کردند که در راس همه انها وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص موضوعات پیش امده باید قوه قضائیه ورود پیدا می کرد گفت: هیچ گونه نظارتی بر فرودگاه های کشور وجود ندارد چرا که در بارندگی اخیر کرایه های نجومی از مسافران بابت انتقالشان از فرودگاه امام به شهر های اطراف درخواست می شد که باید در این زمینه قوه قضائیه ورود کند و به این موضوع بپردازد.

افضلی در خصوص اینکه ایا نباید به این موضوع وزارت راه ورود کند نیز خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در موضوعات اخیری که در این سالها در کشور بوجود امد اعم از قطار مشهد تبریز ، زلزله کرمانشاه، برف اخیر و ... نشان داد که نمی تواند از عهده اموری که به این وزارت خانه محول شده بر بیاید بنا بر این انتظاری هم از این وزارت خانه و مسئولان آن نمی رود و باید نهاد دیگری مانند قوه قضائیه به این موضوعات بپردازد.

 وی در خصوص وظیفه خانه ملت در خصوص مسائل بوقوع پیوسته در کشور بیان کرد: باید در موضوع اخیری که در کشور رخ داد مجلس ورود جدی تری به این موضوع داشت که متاسفانه مجلس و کمیسیون عمران در این خصوص کوتاهی کردند و به این موضوع رسیدگی نکردند در صورتی که باید وزیر راه و شهرسازی به مجلس می امد و در این باره سوال و جواب و سایر اقدامات صورت می گرفت.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی ترس از اینکه با وی در صورت تخلف برخورد می شود ندارد، ادامه داد: به دلیل ضعف هایی که در سیستم نظارتی کشور وجود دارد دیگر کسی هیچ ترسی از این موضوع ندارد که در صورت تخلف با او بر خورد می شود و فرد متخلف به راحتی تخلف می کند چرا که می داند کسی با او برخورد جدی نمی کند.

 افضلی در خصوص اینکه آیا موضوع استیضاح و یا سوال از وزیر در دستور کار مجلس است یاخیر؟ عنوان کرد: زمزمه هایی در این باره در مجلس وجود دارد ولی هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده و نمایندگان در این باره به قطعیت نرسیده اند .

 وی در پایان در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بحران های اخیر گفت: شخص وزیر یعنی اقای آخوندی و مجموعه وزارت راه نمره قبولی از مجلس در خصوص مدیریت بحران های اخیر دریافت نمی کنند و یقینا وزارت راه وشهر سازی در مدیریت بحران اخیر مردود شده است.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر