logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۵۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]

پرسپولیس 6 روز تا کسر 6 امتیاز!

پرسپولیس-6-روز-تا-کسر-6-امتیاز!

کمتر از یک هفته به پایان مهلت تعیین شده از سوی فیفا برای پرداخت مطالبات گابریل و جلوگیری از اعمال کسر شش امتیاز از پرسپولیس باقی مانده است.

به گزارش موج رسا; کمیته انضباطی فیفا باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۱۲۰ هزار دلار بابت مطالبات فرناندو گابریل بازیکن برزیلی سابق سرخپوشان محکوم کرده بود. در پی صدور این حکم، گابریل در یکی از دفاتر رسمی ثبت اسناد توافقنامه ای را امضا و به طور کتبی اعلام کرده بود که مطالباتش به نماینده و مدیر برنامه های ایرانی اش پرداخت شود. ظاهراً این توافقنامه رسمی پیش از آنکه گابریل ایران را ترک و از پرسپولیس به فیفا شکایت کند، به امضا رسیده بود. پس از صدور حکم فیفا، باشگاه پرسپولیس با گابریل به توافق رسید که مطالبات این بازیکن در شش قسط ۲۰ هزار دلاری از سوی باشگاه پرداخت شود.

باشگاه پرسپولیس به واسطه تحریم های بانکی علیه ایران، مطالبات گابریل را به حساب مدیر برنامه های ایرانی بازیکن برزیلی واریز کرده بود. اما مدیر برنامه های گابریل به نام مهدی فراهانی فقط مبلغ ۱۸ هزار دلار را به گابریل پرداخت کرده و مابقی پول را بابت مطالبات خودش برداشت کرده است. وی در مصاحبه ای مدعی شده بود که مبلغ ۷۵ هزار دلار بابت حق کمیسیون، اخذ ویزای گابریل و خانواده اش، بلیط رفت و برگشت برای گابریل و مدیر برنامه برزیلی و .... از بازیکن برزیلی طلب داشته و مبلغی را هم نزد خودش نگه داشته تا پس از ورود گابریل به ایران و بررسی حساب های فی مابین، تسویه حساب بین طرفین صورت گیرد.

پس از این اتفاقات گابریل طی نامه ای به فیفا اعلام می کند که تنها مبلغ ۱۸ هزار از مطالباتش را از پرسپولیس دریافت کرده است. وی در مصاحبه هایی که انجام داده بود، اظهار داشته که فقط ۱۸ هزار دلار از سرخپوشان دریافت کرده و مسئولان باشگاه ایرانی به دروغ ادعا می کنند که تمام مطالبات وی را پرداخت کرده اند. از سوی دیگر، خمارلو مسئول روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اظهار داشته است با توجه به وکالتنامه ای که گابریل امضا کرده و به پشتوانه سندی در اختیار داشتیم، مطالبات گابریل را به حساب مدیر برنامه های ایرانی اش واریز کردیم.

گرشاسبی پس از آنکه با چنین بحرانی روبرو شد، از کارشناسان و مدیران حقوقی باشگاه خواست تا با برگزاری جلسه حضوری با گابریل، با این بازیکن به توافق رسیده و این مسئله را با تعامل حل و فصل کنند. قرار است گرشاسبی به همراه کارشناسان حقوقی باشگاه و مدیر برنامه های ایرانی گابریل راهی امارات شوند تا با این بازیکن که در لیگ یک این کشور مشغول بازی است، وارد مذاکره شوند اما گابریل خواسته آنها را نپذیرفت. باشگاه پرسپولیس هم وکالتنامه ای که به امضا گابریل رسیده بود، را همراه با برخی مدارک دیگر مبنی بر پرداخت مطالبات بازیکن برزیلی به مدیر برنامه های ایرانی، برای فیفا ارسال کرد. البته در صورتی گابریل به فیفا اعلام کند که بدهی با چنین مبلغی به ایجنت ایرانی ندارد که در آن صورت بعید است فیفا بپذیرد که پرسپولیس و ایجنت پول بازیکن را نپردازند و آن را در عوض طلب خودشان برداشت کنند.

در واقع، پرونده شکایت گابریل از پرسپولیس و حکمی که بر علیه این باشگاه گرفته، مقوله ای کاملاً جداگانه با مسئله طلب مدیر برنامه های ایرانی از بازیکن برزیلی دارد. گابریل این مسئله را در فیفا پیگیری کرده، مبلغی را برای حق دادرسی به فیفا پرداخت کرده و سرانجام پس از دو سال توانسته این حکم را بگیرد، اما مدیر برنامه های ایرانی گابریل هنوز با گذشت این زمان طولانی، هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و شکایتی را در فیفا مطرح نکرده و باید به دنبال اثبات ادعاهای او در مورد میزان مطالباتش باشد.

زمانی که گابریل حاضر به مذاکره با مسئولان باشگاه پرسپولیس نشد، کارشناسان حقوقی این باشگاه به گرشاسبی پیشنهاد کردند که این پرونده به دادگاه CAS ارجاع داده شود. حال مسئولان باشگاه پرسپولیس منتظر هستند تا ببینند که آیا فیفا و دادگاه CAS می پذیرند که پرونده این شکایت در این دادگاه مورد داوری قرار بگیرد یا خیر. این در حالیست که کمتر از ۷ روز تا مهلت مقرر از سوی فیفا برای پرداخت مطالبات گابریل باقی مانده و در صورتی که فیفا و دادگاه تا آن زمان هیچ تصمیم گیری در خصوص این پرونده انجام ندهند، و بدهی گابریل پرداخت نشود، احتمال کسر شش امتیاز از پرسپولیس وجود دارد.

شاید بهترین راه حل برای جلوگیری از هر گونه جریمه و خطر کسر امتیاز، این بود که باشگاه پرسپولیس از مدیر برنامه های ایرانی گابریل بخواهد که با رعایت امانتداری، مبالغ واریز شده به حسابش را به گابریل پرداخت کند، نه اینکه این امانت را بابت طلب شخصی خودش برداشت کند.

از سوی دیگر، اخبار منتشر شده نشان می دهد که گرشاسبی از کارشناسان حقوقی پرسپولیس خواسته است تا دو روز دیگر وضعیت این پرونده در دادگاه CAS و امکان داوری و رسیدگی به آن را به وی اطلاع دهند. در صورتی که دادگاه داوری و رسیدگی به این پرونده را نپذیرید، و همچنین مدیر برنامه های ایرانی گابریل هم حاضر به بازگرداندن پول های واریز شده به حسابش نشود، باشگاه پرسپولیس مجبور خواهد بود تا مبلغ ۱۰۲ هزار دلار دیگر را به گابریل پرداخت کرده و در آینده از مدیر برنامه های ایرانی بخواهد تا پول واریز شده را به پرسپولیس برگرداند.

یکی از دیگر بازیکنان برزیلی که،تادئو برزیلی بود هم با این مدیربرنامه ایرانی همکاری داشته که با پرسپولیس قرارداد یک سال و نیم داشت اما تنها یک نیم فصل در جمع سرخپوشان حضور داشت و پس از آنکه در لیست مازاد برانکو قرار گرفت، از طریق مراجع قضایی بین المللی شکایت خود را پیگیری کرد و توانست پول کامل قراردادش برای یک سال و نیم را دریافت کند.

شنیده ها حاکی از آن است که این مدیر برنامه های ایرانی طی یکی دو فصل اخیر قراردادی را با پرسپولیس امضا کرده که به موجب آن مسئولیت برگزاری بازی های آسیایی پرسپولیس و همچنین امور مربوط به رفت و آمد تیم های مهمان بر عهده او بوده است.

گابریل و تادئو دو بازیکنی هستند که در دوران مربیگری حمید درخشان و دوره اول مدیریت طاهری در این باشگاه به این تیم پیوستند. گابریل بازیکن قابل و کارآمدی بود اما تادئو کیفیت لازم را نداشت و همچون جذب میردورقی، مسعود همامی و مهدی جعفرپور و ..... با حاشیه و جنجال هایی همراه بود.

در مورد مسعود همامی هم گفته می شود که وی ۱۷۰ هزار دلار از پرسپولیس طلب دارد اما خود وی به طاهری اعلام کرده بود که حاضر است با دریافت ۸۰ هزار دلار، یک سال باقیمانده از قراردادش را فسخ کند اما مسئولان باشگاه این پیشنهاد را نپذیرفته و در پی عدم صدور رضایتنامه این بازیکن، وی مجبور به شکایت از این تیم در فدراسیون فوتبال شد که سرانجام باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۷۸۰ میلیون تومان به مسعود همامی محکوم شد. به نظر می رسد که پرونده همامی شباهت زیادی به پرونده علی دایی دارد که با پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان مالیات علی دایی، این مسئله خاتمه می یافت اما در پی عدم پاسخگویی و توجه مسئولان باشگاه پرسپولیس به نامه های متعدد دایی، وی از سرخپوشان به کمیته انضباطی شکایت کرد و با اجرایی کردن قرارداد سال سوم خود، پرسپولیس را به پرداخت سه و نیم میلیارد تومان محکوم کرد. البته گفته می شود که علی دایی مذاکراتی را با علی دایی داشته و قرار است این پرونده سه و نیم میلیارد تومانی، با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد تومان از سوی باشگاه پرسپولیس حل و فصل شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر