logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۵۳۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نعمتی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس اعلام کرد؛

شرط رفع فیلترینگ تلگرام

شرط-رفع-فیلترینگ-تلگرام

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، مقرر شد وزیر ارتباطات تعهدات الزام آوری را برای رفع فیلترینگ تلگرام به این شبکه اعلام کند.

به گزارش موج رسا; به نقل از مهر، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی را که به بررسی اعتراضات و اغتشاشات اخیر اختصاص داشته، تشریح کرد و اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز، نمایندگان انتقاداتی را نسبت به صدا و سیما مطرح کردند، مبنی بر اینکه در اوایل اعتراضات صدا و سیما به صورت شفاف این موضوع را مطرح نکرد که این امر موجب شد، سایت های معاند در اطلاع رسانی پیرامون این موضوع پیشرو باشند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما نیز توضیحاتی ارائه داد و مقرر شد این قصور در موارد بعدی تکرار نشود.

وی با اشاره به حضور وزرای کشور، اطلاعات، سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی اعتراضات اخیر گفت: موضوع اغتشاشات در دو هفته گذشته از ابعاد مختلف در جلسه غیرعلنی مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مواردی را مطرح کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: پشت صحنه اتفاقات اخیر برخی سرویس های جاسوسی منطقه و سرویس های جاسوسی آمریکا بودند.

وی گفت: در ادامه نمایندگان تذکراتی را مطرح کردند که مقرر شد مسئولان دولتی برای حل این مشکلات بررسی جدی تری انجام دهند و گزارش تکمیلی به نمایندگان ارائه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در پایان آقای لاریجانی مواردی را در مورد اتفاقات داخل مطرح کرد و بر لزوم وحدت و همبستگی تاکید کرد. البته ایشان معتقد بود اگر کسی بی گناه در این اتفاقات دچار مشکل شده است باید موضوعات از نزدیک بررسی شود تا حقی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه وزیر کشور اعداد و ارقام دقیقی از تعداد بازداشت شدگان ارائه نکرد، گفت: مقرر شد وزارت اطلاعات و سپاه در این خصوص گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهند.

نعمتی در پاسخ به سئوالی در خصوص پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی ادامه داد: موضع نمایندگان و رئیس مجلس این بود که این موضوع بررسی شود و مقرر شد وزارت اطلاعات گزارشی در این خصوص به کمیسیون امنیت ملی ارائه کند. مقرر شد کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون آموزش متولی پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص اظهارات یکی از فرماندهان سپاه گفت: خیلی ها بدنبال این بودند که پای سپاه را به ماجرا بکشند اما با توجه به وظایف ذاتی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی برای کنترل اوضاع، سپاه خیلی دخالتی در این موضوع نداشت.

وی با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام از سوی شورای عالی امنیت ملی انجام می شود، گفت: مقرر شد با تمهیدات مشخصی فیلترینگ رفع شود که این امر بستگی به تعهداتی دارد که تلگرام به کشور می دهد. باید وزارت ارتباطات تعهدات الزام آوری را برای رفع فیلترینگ به این سازمان ارائه کند.

نعمتی تصریح کرد: در ابتدا اعتراضات مردم به مسائل معیشتی مطرح شد اما بعد از آن عده ای بدنبال اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی برآمدند که با آنها برخورد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر