logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۴۷۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

آمار منفی وزارت راه در گزارش ۱۰۰روزه چه شد؟

آمار-منفی-وزارت-راه-در-گزارش-۱۰۰روزه-چه-شد؟

در حالی وزارت راه و شهرسازی گزارش ۱۰۰ روزه عملکردش را منتشر کرده که در آن هیچ اشاره‌ای به آمار برخی حوزه‌ها که نسبت به چند سال اخیر منفی شده، نکرده است.

به گزارش موج رسا; به دنبال ارائه گزارش 100 روزه رییس‌جمهوری،  وزارت راه و شهرسازی نیز عملکرد خود در منتشر کرد. عملکرد مذکور در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تهیه و تنظیم شده که در 25 مورد آمار مثبت زیرمجموعه‌های این وزارتخانه را اعلام کرده است.

در بخش سخت‌افزاری تکمیل 134 کیلومتر خطوط ریلی، بهره‌برداری از 54 کیلومتر آزادراه،  بهره‌برداری از 237 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، رشد 10 درصد حمل بار جاده‌ای، رشد 10 درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر، احداث 20000 مسکن روستایی، رشد 21 درصدی حمل بار ریلی، رشد 5 درصدی جابجایی مسافر در شبکه ریلی و... مورد اشاره قرار گرفته است. در حوزه نرم‌افزاری وزارت راه از ارائه برنامه مسکن در حوزه بافت های نابسامان، بهسازی، تکمیل و تحویل 360 واحد مسکونیبرای خانوارهای دارای دو معلول و واگذاری معادل 500 واحد مسکونی برای اقشار ویژه نام برده است.

در رابطه با گزارش 100 روزه وزارت راه در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که ساخت 20 هزار مسکن روستایی آنهم در طول 3 ماه و 10 روز چندان با واقعیت‌های حوزه ساخت و ساز همخوانی ندارد. از سوی دیگر در گزارش وزارت راه و شهرسازی چه در بخش سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری هیچ اشاره‌ای به منفی شدن آمار عملکرد زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی نشده، بر عکس آمار غیرواقعی نیز منتشر شده است.

به‌عنوان نمونه می‌توان به رشد 5 درصدی جابجایی مسافر در شبکه ریلی اشاره کرد. این بخش از گزارش 100 روزه وزارت راه و شهرسازی با واقعیت‌های موجود در تضاد است؛ اواخر آبان‌ماه امسال دیبر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در جمع تعدادی از مدیران وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از توان مدیریتی حمل‌ونقل ریلی گفته بود: «در دهه‌های اخیر بخش ریلی نتوانسته از ظرفیت‌های قانونی خود به نحو مطلوبی در جهت ارتقا کمی و کیفی استفاده کند.»

مجید بابایی افزود: «سهم بخش مسافری ریلی از مجموع حمل‌ونقل کشور در 12 سال سپری شده از خصوصی‌سازی نه تنها افزایش نداشته که در مقاطعی هم روند نزولی داشته است.»

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر