logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۴۷۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

اجرای طرح حذف دفترچه ها در تمامی مراکز ملکی زنجان رضایت مردم را بدنبال دارد

-اجرای-طرح-حذف-دفترچه-ها-در-تمامی-مراکز-ملکی-زنجان-رضایت-مردم-را-بدنبال-دارد-

مدیر درمان استان زنجان در خصوص اجرای طرح حذف دفترچه درمانی گفت : این طرح برای اولین بار در کشور پیاده شده و با اجرای این طرح رضایت بیمه شدگان را بدنبال داشته است.

به گزارش موج رسا; علی محمدی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها در خدمات‌رسانی سریع و ارائه بهتر خدمات به بیماران موثر واقع شود الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و نسخ الکترونیکی است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر اساسی در حوزه تامین اجتماعی، گام های اساسی برای حل مشکلات مردم در این حوزه برداشته شد و به همین منظور پروژه حذف دفترچه ها نیز در سازمان تامین اجتماعی کلید خورد.

وی کاهش هزینه ها را از اهداف مهم سازمان خواند و ابراز داشت: از آنجا که سالیانه 600 میلیارد ریال برای چاپ دفترچه های کاغذی توسط سازمان تامین اجتماعی کل کشور هزینه می شد، با اجرای این طرح یک سوم از هزینه های این موضوع نیز کاسته می شود.

مدیر درمان استان زنجان علت رضایت بیماران را مزایای فراوان این طرح دانست و تصریح کرد: مزایای حذف دفترچه این است که تشخیص هویت افراد مراجعه کننده به صورت آنلاین و برخط و با ارائه کدملی انجام می شود و مدت زمان انتظار در صف کاهش می یابد و همچنین این برنامه کمک خوبی به کنترل هزینه ها و روان شدن امور درمانی می‌کند و همه اسناد و مدارک پزشکی ثبت شده و قابل پیگیری، استناد، رصد و آماردهی است، ضمن آنکه از همه مهمتر جلوگیری از خطاهای پزشکی در نسخه نویسی را نیز در پی دارد.

محمدی گامهای بلند سازمان را در الکترونیکی کردن خدمات ارزشمند و در راستای اهداف استراتژیک سازمان در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت : دیگر نیازی به نسخه نویسی پزشکان بر روی دفترچه نیست و این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می کنند.

منبع:عصر زنجان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر