logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۴۶۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت رحلت جانگذار پیامبر گرامی اسلام؛

پایتخت شور و شعور حسینی رخت عزا برتن کرد/عرض ارادت مردم زنجان به ساحت کریم اهل بیت (ع)

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-رخت-عزا-برتن-کرد-عرض-ارادت-مردم-زنجان-به-ساحت-کریم-اهل-بیت-(ع)-

به مناسبت رحلت جانگذار پیامبر گرامی اسلام و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع)،مردم زنجان مراسم های عزاداری برگزار کرده اند.

به گزارش موج رسا; از چند روز گذشته برنامه های عزاداری در استان زنجان از سوی هئیت های مذهبی آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد، برنامه های عزاداری این ایام در بقاع متبرکه استان زنجان برگزار شده و امروز هم در مساجد و تکایای زنجان، مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شده است.

مردم زنجان با پوشیدن لباس های تیره و مشکی در مراسم های عزاداری و سینه زنی شرکت کرده و برنامه های هئیت های مذهبی نیز در آخرین روزهای ماه صفر به برگزاری مراسم عزاداری اختصاص یافته است.

همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، پایتخت شور و شعور حسینی در غرق و ماتم فرو رفته است، مراسم های مختلف عزاداری از شب گذشته در زنجان آغاز شده و امروز نیز این مراسم در مساجد، تکایا و امامزادگان استان زنجان برگزار می شود.

برگزاری برنامه های مختلف عزاداری و سینه زنی، توزیع شربت، برپایی ایستگاه های صلواتی و برگزاری محافل روضه خوانی از آئین زنجانی ها در سالروز رحلت شهادت گونه پیامبر گرامی اسلام است.

امسال نیز همچون سال های گذشته این مراسم با شکوه بیشتری برگزار شده و مراسم سوگواری با حضور گسترده مردم برگزار شده است.

همزمان با این روز، آئین‌های عزاداری و سوگواری با نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی مردم زنجان برگزار و مردم زنجان با حزن و اندوه اشک ماتم می‌ریزند.

مراسم های عزاداری در شهرهای مختلف با شعائر و آئین‌ های محلی و سراسری همراه است و جلوه‌ های زیبایی از عشق و دلدادگی به پیامبر گرامی اسلام در خلال این آئین ‌ها به نمایش گذاشته می‌ شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر