logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۲
[ شناسه خبر : ۴۵۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان صدا و سیما:

حرکت عظیم اربعین آینده جهان اسلام را تغییر می‌دهد/ پوشش پیاده‌روی اربعین نیاز به آغاز یک پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی دارد

حرکت-عظیم-اربعین-آینده-جهان-اسلام-را-تغییر-می‌دهد-پوشش-پیاده‌روی-اربعین-نیاز-به-آغاز-یک-پروژه-مطالعاتی-و-تحقیقاتی-دارد

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به مراسم اربعین گفت: پوشش پیاده‌روی اربعین نیاز به آغاز یک پروژه مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

به گزارش موج رسا; از نجف اشرف، عبدالعی علی‌عسگری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: پدیده‌ای بارز در اربعین امسال این بود که ابعاد این پیاده روی بزرگ به سامرا کشیده شد، در شرایطی که سالهای گذشته به دلیل ناامنی‌ و مشکلات موجود مردم با اینکه علاقه‌مند بودند بعد یا قبل از پیاده روی اربعین در سامرا حاضر شوند اما این حضور محدود بود.

وی افزود: امسال آن چیزی که ما دیدیم این بود که جمعیت زیادی برای زیارت حرمین عسکریین به سامرا می‌روند و جالب اینکه ایرانی‌ها با عشایر شهر سامرا ارتباط برقرار کردند که آنها نیز ارادت ویژه‌ای به امام  هادی(ع) دارند و خود را از نوادگان آن حضرت می‌دانند.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مردم شهر سامرا خود را میزبان می‌دانند و به میدان آمدند، ابراز کرد: شهر سامرا در اربعین حسینی به روی زائران باز شده که به نظرم این یک پدیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه از استانهای مختلف کشور همراه عربها در سامرا موکب برپا کرده‌اند، گفت: انواع خدمات در شهر سامرا به زوار ارائه می‌شود که این جای خوشحالی دارد.

علی‌عسگری بیان کرد: با توجه به اینکه مردم کاظمین به سمت پیاده روی اربعین حرکت می‌کنند و این سبب شده بود که ما خدمت رسانی را مانند سایر شهرها نبینیم اما امسال ایرانیها موکب‌های خوبی را در این شهر برپا شده که برای میلیون‌ها زائر خدمت رسانی می‌کنند.

وی با ابراز اینکه پیاده روی اربعین به زیبایی به یک سنت خوب تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در این مراسم همه خود را خادم اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌دانند و در حد توان خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: مسیری که حضرت زینب(س) طی کرد تا به حرم امام  حسین(ع) برسد امروز توسط میلیونها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) طی می‌شود که به سان یک اردوکشی است.

وی با اشاره به اینکه این مراسم در جهان اسلام بی‌نظیر است، تصریح کرد: این حرکت تاریخ ساز بوده و آینده را تغییر خواهد داد.

علی‌عسگری با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی بر حسب وظیفه خود در به تصویر کشیدن این حماسه بزرگ سهیم است، گفت: تیم‌های خبری و مستندساز در مسیر پیاده روی و عراق مستقر هستند و سعی می‌کنند از ابعاد مختلف این حماسه تصویر، فیلم و خبر تهیه کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توانسته‌اند روایت‌گر گوشه‌ای از این حماسه بزرگ باشند، افزود: باید بتوانیم برای معرفی این واقعه بزرگ کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی عمیق‌تری انجام دهیم.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: باید مستندهای بزرگ و قوی در رابطه با مراسم اربعین حسینی تهیه و تولید شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر