logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۴۵۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

تحریم های جدید برای ایجاد فشار روانی بر ایران است

-تحریم-های-جدید-برای-ایجاد-فشار-روانی-بر-ایران-است

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: نگرانی امروز آمریکا گشایشی است که در روابط سیاسی ایران با سایر کشورها ایجاد شده است و آمریکا نگران است که ایران با توجه به جایگاه و موقعیت برتری که در منطقه دارد، در حوزه اقتصادی نیز علاوه بر استفاده از امکانات داخلی خود که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، بتواند در اقتصاد بیرونی و خارجی خود موفقیت هایی را به دست آورد.

به گزارش موج رسا; بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در خصوص سفر رسای جمهور روسیه و آذربایجان گفت: سفر جدید پوتین و رئیس جمهور آذربایجان بلافاصله بعد از این تحریم ها به ایران، موضوعیتی با وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نداشته و در حقیقت این یک اجلاس سه جانبه بود که دور اول آن سال گذشته در باکو برگزار شد و دور بعدی در روسیه برگزار می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به گفتگوهای سه جانبه و دو جانبه هم در سفر اخیر پوتین و رئیس جمهور آذربایجان به ایران تصریح کرد: این سفر از قبل تعیین شده بوده و ربطی به اقدامات جدید ایالات متحده آمریکا ندارد، اما قطعا در اجلاس سه جانبه تهران در خصوص برجام و تحولات جهانی گفتگوهایی انجام شده و به ویژه گفتگوهای موثری با طرف روسی در خصوص مسائل منطقه ای صورت گرفته است.

قاسمی در خصوص تحریم های جدید و نام هایی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام شده است بیان داشت: اقدامات جدید آمریکا مبنی بر تحریم اشخاص جدید، حرکت نابخردانه ای است که بر اساس سیاست های غلط گذشته در حال ادامه پیدا کردن است و نشان می دهد که دولت آمریکا به ویژه دولت جدید هنوز متوجه واقعیت های جهان و منطقه نشده اند و خودشان را در دهه های گذشته می بینند.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکا امروز فراموش کرده اند که کشور آمریکا یک کشور تنهایی است که روز به روز منزوی تر می شود، عنوان کرد: آمریکا امروز تنها می تواند به عنوان یک کشور عضو در سازمان ملل فعالیت کند و حق و حققو بیشتری نسبت به این مساله در جهان ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با تاکید بر اینکه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بیشتر جنبه سیاسی دارد خاطرنشان کرد: این تصمیمات بعد از اینکه سیاسی هستند، جنبه تخریبی داشته و برای ایجاد فشار روانی بر ایران صورت گرفته است.

قاسمی عنوان کرد: نگرانی امروز آمریکا گشایشی است که در روابط سیاسی ایران با سایر کشورها ایجاد شده است و آمریکا نگران است که ایران با توجه به جایگاه و موقعیت برتری که در منطقه دارد، در حوزه اقتصادی نیز علاوه بر استفاده از امکانات داخلی خود که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است، بتواند در اقتصاد بیرونی و خارجی خود موفقیت هایی را به دست آورد.

وی افزود: سعی ترامپ از ابتدا این بوده است که با ایجاد یک فضای روانی علیه ایران در عرصه جهانی، صاحبان صنایع، بانکها، بنگاه های اقتصادی و مالی را نسبت به آینده ایران نگران کرده و آنها را برای همکاری با ایران بر سر یک دوراهی قرار دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور خاطرنشان کرد: در جهان امروز و با توجه به وضعیت دنیا، شاهد هستیم که به لحاظ توسعه ارتباطات و شناختی که همه کشورها در جهان نسبت به یکدیگر دارند، سیاست های آمریکا را به طور کامل می شناستند و از این رو می بینیم که امروز کشور های مختلف دنیا نسبت به برجام و سیاست های آمریکا موضع مشخص و واحدی دارند.

قاسمی تاکید کرد: این سیاست های غلط در آمریکا الزاما نسبت به ایران نبوده و نسبت به کشورهای غرب آسیا، اروپا، آفریقا، چین، روسیه و خیلی از کشورهای دیگر وجود دارد و نشان می دهد آمریکا با عدم درک درست خود از جهان و درک ناصحیح واقعیت ها، به سمت یک خودزنی و خود انزوایی حرکت می کند.

وی در ادامه گفت: توصیه ما به آمریکا این است که در یک فضای واقعی و واقع بینانه سعی کنند سیاست های دقیقی را اتخاذ کنند که امروز به خاطر دیروز مجدداً احساس پشیمانی و ندامت نکنند همانگونه که در دهه های گذشته دچار خطاهای راهبردی و استراتژیک در افغانستان، عراق و ... شدند و امروز وضعیت خطرناک و پیچیده ای را برای خود به وجود آوردند که باید تاوان آن را پرداخت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه آمریکا به عنوان کشوری که با عهد شکنی های خود و عدم اجرای دقیق برجام انجام می دهد، خطاهای بسیاری را انجام می دهد تصریح کرد: کاری که وزارت امرو خارجه انجام می دهد رصد اقدامات آمریکا است و آنها را به هیات عالی نظارت بر برجام انتقال می دهد و به صورت روزانه گزارشی در این خصوص تهیه می کند و در نهایت هیات عالی نظارت بر برجام تصمیمات خود را اتخاذ می کند و در نهایت این سیاست و اتفاقات در زمان خود اجرا می شود و حتی اگر رسانه ای نشود، پاسخ بدعهدی های آمریکا و کارشکنی های آنها را در جای خود و در زمان خود به صورت قاطع خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: راه دانا

فرم ارسال نظر