logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۴۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
"اربعین سید و سالار شهیدان"

امامزاده سیدابراهیم الغمر شهر کوفه پذیرای روزانه 7000 زائر است/ از اسکان و تغذیه تا حضور روحانیون برای پاسخگویی به سوالات زائرین

امامزاده-سیدابراهیم-الغمر-شهر-کوفه-پذیرای-روزانه-7000-زائر-است-از-اسکان-و-تغذیه-تا-حضور-روحانیون-برای-پاسخگویی-به-سوالات-زائرین

امامزاده سیدابراهیم الغمر شهر کوفه پذیرای روزانه 7000 زائر بوده و غذای نذری در هر سه وعده در این مکان مقدس توزیع می‌شود.

به گزارش موج رسا; سیدابراهیم الغمر رضون الله علیه نوه امام حسن(ع) و سبط امام حسین(ع) است. پدر او حسن مثنی، فرزند امام حسن(ع) سبط گرامی پیامبر اسلام(ص) و مادر او فاطمه، دختر امام حسین(ع) است.

این فقیه و محدث عالی مقام و ارزشمند متولد مدینه در سال 76 یا 78 هجری قمری می‌باشد. از صفات بارز ایشان می‌توان به کریم(الغمر) یعنی بسیار بخشنده با مردم یا شبیه یعنی شبیه‌ترین سادات حسنی به  جد بزرگوارش حضرت رسول الله(ص) یاد کرد.

سیدابراهیم(ره) با امام سجاد(ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) هم عصر بوده‌اند، بنا به روایتی شهادت آن بزرگوار در سال 145 هجری قمری در زندان انفرادی منصور دوانیقی صورت گرفته است، ایشان در هنگام شهادت 69 سال عمر داشته‌اند.

در روایتی دیگر گفته شده است که ایشان قبل از رسیدن به شهر کوفه بر اثر گرمای شدید هوا و عدم دربرداشتن لباس مناسب، در حالی که عمر بابرکتشان 67 سال بوده، در ماه ربیع الاول سال 146 هجری قمری به شهادت رسیده‌اند.

اکنون مرقد مطهر این سید بزرگوار در شهر کوفه و در محله حی کنده واقع است، عارف بزرگوار سید بحرالعلوم در کتاب فوائد الرجالیه و علامه براقی در کتاب تاریخ کوفه و حدث قمی در کتاب ارزشمند سفینه البحار و آیت‌الله طباطیایی صاحب کتاب العروه الوثقی همگی نسبت به صحت مکان مقبره سیدابراهیم الغمر نظر مشترک دارند و مهمتر اینکه آیت‌الله طباطبایی صاحب العروه، نسبت به زیارت دوره‌ای قبر این  سیدبزرگوار اهتمام فراوان داشته و با افتخار، بارها به عموم مردم فرموده‌اند که این مقبره قبر جد بزرگوار اینجانب است.

این امامزاده اکنون برای بیشتر زوار شناخته شده بوده و زائرینی که به شهر کوفه راهی می‌شوند به زیارت سیدابراهیم الغمر می‌روند و خادمان این امامزاده نیز با روی گشاده از زائرین پذیرایی می‌کنند به طوری موضوع اسکان و تغذیه با شرایط مناسبی در این مکان مقدس مهیا است.

طبق گفته گردانندگان امورات این امامزاده روزانه در یک وعده غذایی 2500 پرس غذا برای زائرین ارائه می‌شود و همچنین پاسخوگویی به مسائل دینی و شرعی هر لحظه در این مکان مقدس توسط روحانیون مهیا است و محتواهای فرهنگی و فقهی نیز در قالب پوسترهایی با دو زبان فارسی و عربی در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

زائرینی از کشورهای ایران، ترکیه، هندوستان، پاکستان، افغانستان و مردم دیگر کشورهای اسلامی هرساله به زیارت امامزاده سیدابراهیم الغمر می‌آیند و از نزدیک در جریان خدمات ارائه شده به زائرین قرار می‌گیرند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر